اخبار اقتصادی

ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه

دبیر شورای عالی عتف گفت: در دهمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی مقرر شد آیین نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه ها تا انتها شهریور نهایی و توسط وزارت علوم ابلاغ گردد.

19 مهر 1399

کمیسیون های اتاق ایران پیشنهادات خود را برای اصلاح سند آمایش سرزمین ارائه می دهند

سازمان برنامه و بودجه به تازگی سند آمایش سرزمین را تهیه نموده و به منظور دریافت نظرات بخش خصوصی، این سند را در اختیار اتاق ایران قرار داده است. در این راستا نشستی با حضور نمایندگان سه کمیسیون توسعه پایدار، آب و محیط زیست، اقتصاد کلان و انرژی اتاق ایران...

15 مهر 1399

عناصر تحت حمایت آمریکا از حومه دیر الزور خارج شوند

به گزارش خبرنگاران، شیوخ قبیله العکیدات در حومه دیر الزور سوریه در گفتگو با روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکرات(قسد) تحت حمایت آمریکا باید از این منطقه خارج شوند.

15 مهر 1399

پذیره نویسی اوراق سلف نفت به تعویق افتاد

بورس انرژی طی اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: با عنایت به تغییر برنامه زمان بندی عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی پذیره نویسی این اوراق به تاریخ دیگری موکول شده است.

14 مهر 1399

شرکت ارتباطات زیرساخت برنده تندیس برنزی جایزه مدیریت پروژه شد

با ارزیابی های اجرا شده، شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش فاز یک توسعه شبکه IP ملی کشور، تندیس برنزی نهمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه ایران را به دست آورد.

11 مهر 1399

روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است

رییس جمهوری با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح گفت: اگر آمار رشد مالی دولت با نفت را در سال 93، 94، 95 و 96 باهم مقایسه کنیم رشد 14 درصد هم در یکی از این سال ها داشته ایم و به طور متوسط 5 درصد رشد مالی با نفت را شاهد بودیم.

11 مهر 1399

سرویس تحویل مواد غذایی آمازون در انگلیس راه اندازی شد

با شیوع ویروس کرونا که باعث افزایش خرید آنلاین مواد غذایی در انگلیس شده است، آمازون وارد رقابت با سوپرمارکتها شد و سرویس رایگان تحویل سفارشات را در این کشور راه اندازی کرد.

29 شهریور 1399

آمار عجیب پلیس تهران، افزایش کلاهبرداری، موبایل قاپی و جعل در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران از افزایش کلاهبرداری و افزایش وقوع موبایل قاپی در سه ماهه نخست سال خبر داد.

22 شهریور 1399

آمار و اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 11 میلیون و 654 هزار رسید

تعداد مبتلایان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای همچنان رو به افزایش است.

13 شهریور 1399

پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری

رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت با معکوس شدن فرایند رکود مصرف که ناشی از شیوع پاندمی کووید 19 بوده، بهبود یافته و تا سرانجام سال 2020 به 90 میلیون بشکه در روز می رسد.

8 شهریور 1399

آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرده و قصد دارد محدودیت های تجاری بیشتر را علیه آن اعمال کند.

5 شهریور 1399

آیفون SE؛ آیا گوشی جدید اپل ارزش صبر کردن دارد؟

وب سایت فرارو: آیفون SE جدید با صفحه نمایش 4.7 اینچی و با قیمت پایه 399 دلار معرفی شده که البته اگر کسی بخواهد حافظه ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشد باید تا 550 دلار هزینه کند. iPhone SE در حقیقت نمونه ارزانقیمت گوشی موبایل اپل است که یک نمونه از آن قبلا معرفی...

3 شهریور 1399

توقع کسب مدال از کشتی در المپیک با بودجه ای در حد محلات!

ابراهیم جوادی دارنده چهار مدال طلای کشتی جهان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کشتی گیران ملی پوش همواره در کاروان های ورزشی ایران در میادین بزرگ، جور ناکامی ها و شکست ها را کشیده اند و همواره با کسب مدال های رنگارنگ، جایگاه کشورمان را در رنکینگ مدالی المپیک...

1 شهریور 1399

کلاف سر در گم روز بازار پارکینگ پروانه، پارک شهر در انتظار حضور 20 هزار نفری مشتریان اجناس آنتیک

با انتخاب پارک شهر به عنوان بستر جدید فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه، منابع طبیعی این بوستان در معرض آسیب قرار می گیرد.

30 مرداد 1399

پولادگر: مصاحبه المپین ها برنامه ریزی شده نبود

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: استراتژی ما در شرایط فعلی گذر از بحران ایجاد شده است و امیدواریم همه بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

27 مرداد 1399

افتتاح کتاب فروشی های جدید چه نسبتی با گسترش بازار کتاب دارد؟

خبرنگاران (ایبنا): قیمت های همیشه صعودی کاغذ و کتاب؛ آمار همیشه پایین سرانه مطالعه و جامعه کم کتاب خوان، افزایش سرانه استفاده از فضای مجازی و این قبیل موارد در این چند سال اخیر، بازار کتاب فروشی ها را از رونق انداخته و برخی از کتاب فروشی ها را به تعطیلی...

24 مرداد 1399

رومینا اشرفی؛ نقص قانون یا فرهنگ؟

یکی از اخبار تلخ و دردناک که در اوایل خردادماه رخ داد، قتل رومینا اشرفی دختر 14 ساله اهل تالش بود که به دست پدرش با داس سربریده شد. بی شک قتل رومینا یکی از وحشتناک ترین جنایاتی است که در سال های اخیر اتفاق افتاده است؛ گرچه درسال های گذشته هم قتل های ناموسی...

21 مرداد 1399

خبرنگاران وزیر نیرو: قرارداد 2 ساله صادرات برق با عراق امضا شد

بغداد- خبرنگاران - وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر روز چهارشنبه به بغداد گفت که قرارداد 2 ساله صادرات برق به عراق، میان دو کشور به امضا رسید.

16 مرداد 1399

پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه بااشاره به کاهش سه درصدی میزان بیکاری استان در سال 98؛ گفت: براساس سند اشتغال سال جاری، ایجاد 17 هزار و 755 شغل برای شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است.

14 مرداد 1399

کرونا درآمدزایی ما را به صفر رساند، لزوم حمایت از تولید کنندگان داخلی در شرایط کنونی

مدیرعامل کسب و کار اینترنتی در حوزه صنایع دستی گفت: حمایت های دولت می تواند فرصت صادرات محصولات ایرانی را فراهم کند.

11 مرداد 1399
تعداد: (136)