علم و تکنولوژی

تعداد سیاره های بی ستاره می تواند بسیار بیشتر از تصور باشد

نتایج یک پژوهش که به تازگی منتشر شده نشان می دهد شمار سیاره های بی ستاره می تواند از شمار ستاره های راه شیری هم بیشتر باشد. چیزی که تلسکوپ فضایی رومن دقیق تر معین خواهد نمود.

20 مهر 1399

ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه

دبیر شورای عالی عتف گفت: در دهمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی مقرر شد آیین نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه ها تا انتها شهریور نهایی و توسط وزارت علوم ابلاغ گردد.

19 مهر 1399

آمازون هم وارد عرصه اینترنت ماهواره ای سراسری می گردد

اکنون آمازون برای استقرار شبکه پهن باند ماهواره های خود مجوز لازم را دارد و با افزایش فعالان عرصه اینترنت ماهواره ای باید انتظار رقابت جدی تری و پیشرفت سریع تری را داشته باشیم.

15 مهر 1399

خبرنگاران انهدام باند سارقان مسلح مامورنما در اهواز

اهواز - خبرنگاران - رییس پلیس آگاهی خوزستان گفت: اعضای باند سارقان مسلح مامورنما در شهرستان اهواز شناسایی و دستگیر شدند.

5 مهر 1399

آمار عجیب پلیس تهران، افزایش کلاهبرداری، موبایل قاپی و جعل در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران از افزایش کلاهبرداری و افزایش وقوع موبایل قاپی در سه ماهه نخست سال خبر داد.

22 شهریور 1399

بهترین رستوران های شمال تهران

خبرنگاران: همه ما برای انتخاب یک رستوران مناسب برای سپری کردن لحظاتی شیرین و به یادماندنی در کنار دوستان و اعضای خانواده مان ترجیح می دهیم که به سراغ گزینه هایی ایده آل برویم که هم از نظر کیفیت غذایی صندلی خوبی دارند و هم از فضای دل نشینی برخوردار هستند.

20 شهریور 1399

دانلود QR Code Reader &amp Barcode Scanner v2.0.15 - اپلیکیشن بارکد خوان هوشمند

برنامه QR Code Reader & Barcode Scanner v2.0.15 یک برنامه کاربردی و کم حجم برای گوشی های هوشمند اندرویدی است که هر کاربر حرفه ای روزی به آن احتیاج پیدا خواهد نمود.

17 شهریور 1399

آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرده و قصد دارد محدودیت های تجاری بیشتر را علیه آن اعمال کند.

5 شهریور 1399

آیفون SE؛ آیا گوشی جدید اپل ارزش صبر کردن دارد؟

وب سایت فرارو: آیفون SE جدید با صفحه نمایش 4.7 اینچی و با قیمت پایه 399 دلار معرفی شده که البته اگر کسی بخواهد حافظه ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشد باید تا 550 دلار هزینه کند. iPhone SE در حقیقت نمونه ارزانقیمت گوشی موبایل اپل است که یک نمونه از آن قبلا معرفی...

3 شهریور 1399

افتتاح کتاب فروشی های جدید چه نسبتی با گسترش بازار کتاب دارد؟

خبرنگاران (ایبنا): قیمت های همیشه صعودی کاغذ و کتاب؛ آمار همیشه پایین سرانه مطالعه و جامعه کم کتاب خوان، افزایش سرانه استفاده از فضای مجازی و این قبیل موارد در این چند سال اخیر، بازار کتاب فروشی ها را از رونق انداخته و برخی از کتاب فروشی ها را به تعطیلی...

24 مرداد 1399

رومینا اشرفی؛ نقص قانون یا فرهنگ؟

یکی از اخبار تلخ و دردناک که در اوایل خردادماه رخ داد، قتل رومینا اشرفی دختر 14 ساله اهل تالش بود که به دست پدرش با داس سربریده شد. بی شک قتل رومینا یکی از وحشتناک ترین جنایاتی است که در سال های اخیر اتفاق افتاده است؛ گرچه درسال های گذشته هم قتل های ناموسی...

21 مرداد 1399

دستگاهی کوچک برای ثبت ویدئوی 8K ساخته شد

دستگاه کوچکی ابداع شده که می تواند به طور 360 درجه و با کیفیت 8K ویدئو ثبت کند.

21 مرداد 1399

خطر بیماری قلبی را با این روش کاهش دهید

محققان در تازه ترین آنالیز خود دریافتند، مصرف شیر یا پنیر پر چرب دو بار در روز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد را کاهش دهد.

9 مرداد 1399

رتبه بندی دوره های فوق لیسانس کسب و کار

در این مقاله می خواهیم رتبه بندی QS از دوره های فوق لیسانس کسب و کار در سال 2018 را به شما معرفی کنیم. این رتبه بندی از داده های جمع آوری شده در نظرسنجی کارفرمای جهانی QS، نظرسنجی آمادمیک جهانی QS و یک نظرسنجی دیگر که توسط خود مدارس کسب و کار اجرا شده استفاده...

5 مرداد 1399

فراوری ناکافی، عرضه و تقاضا را برهم می زند، ظرف یک ماه آینده، بازار را متعادل خواهیم کرد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان با اشاره به اینکه تقاضای بالا برای ثبت نام در هنگام بازشدن سایت های فروش، اکثرا کاذب است؛ فراوری ناکافی و در نتیجه عدم پاسخگویی به تقاضا، موجب برهم خوردن بازار شده است.

16 تیر 1399

ساخت نخستین پمپ فشارقوی آب در کشور

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: باهمت متخصصان داخلی نخستین پمپ فشارقوی آب در شرکت خاور طوس مشهد برای نصب در جزیره هرمز ساخته شد.

12 تیر 1399

فراوری پوشش برای توربین های صنعتی توسط محققان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوروش شیروانی جوزدانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: محصول پوشش های پایه آلومینایدی در حفاظت از پره های توربین گاز هوایی، صنعتی و نیروگاهی کاربرد دارد. این محصول از نظر ترکیب شیمیایی...

3 تیر 1399

کرونا حرکت متخصصان فضایی کشور را کند نکرد

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آنالیز فرایند پیشرفت پروژه های فضایی نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا نتوانسته حرکت متخصصان فضایی کشور را با کندی روبرو کند.

30 خرداد 1399

رهبری زنان؛ عنصر مشترک 7 کشور پیروز در مبازره با کرونا

این رهبران را این با مردان عظیم و قوی ای مقایسه کنید در میان بحران با سرزنش دیگران، بگیر و ببندهای قضایی و محکوم کردن رسانه ها به شیطنت مردم را گیج نموده و می ترساند.

23 خرداد 1399

امتحانات دروس نظری دانشگاه صنعتی شریف به صورت مجازی برگزار می شود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت:امتحانات دروس نظری به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دروس عملی نیزکه در قالب کارگاهی و آزمایشگاهی هستند درقالب ویدئو کنفرانسی و حضوری برگزار می شود.

21 خرداد 1399
تعداد: (85)