آنالیز راه های برون رفت از چالش های مالی در جلسات آینده کمیسیون مالی

به گزارش وبلاگ مطالعه، رئیس کمیسیون مالی مجلس گفت که این کمیسیون در نشست های آینده خود به موضوع ترسیم چالش های مالی و راه های برون رفت از چالش های مالی موجود خواهد پرداخت.

آنالیز راه های برون رفت از چالش های مالی در جلسات آینده کمیسیون مالی

الیاس حضرتی در گفت وگو با وبلاگ مطالعه با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس برای آنالیز لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح و محدوده سه منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده گفت: در این لایحه مناطق ویژه اقتصادی از 12 منطقه به 93 منطقه افزایش پیدا نموده بود که شورای نگهبان به دلیل تغییرات بسیاری که در این لایحه داده شده آن را رد کرد.

وی اضافه نمود: پس از آن نمایندگان لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری- صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را به دو بخش تقسیم نموده و طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی را تدوین کردند، اما شورای نگهبان خاطرنشان کرد که طرح مذکور برای اجرا، بار اقتصادی دارد که پس از آن با هماهنگی های انجام شده، دولت در نامه ای خاطرنشان کرد که بار اقتصادی آن را بر عهده می گیرد.

حضرتی همچنین از آنالیز طرح استفساریه بند (2) ماده (2) قانون اقتصادیات های مستقیم که از سوی شورای نگهبان اعاده شده اطلاع داد و گفت: در این استفساریه این سوال مطرح شده بود که آیا کل درآمدهای سازمان هلال احمر باید از اقتصادیات معاف گردد، شورای نگهبان در این رابطه خاطرنشان کرد که در طرح مذکور به جای برطرف ابهام، قانون گذاری جدید انجام شده و به همین دلیل طرح را رد کرد.

وی یادآور شد: در رابطه با طرح مذکور قرار شد که نشستی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و مرکز پژوهش های شورای نگهبان برگزار گردد و این طرح مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

به گفته حضرتی، کمیسیون اقتصادی در نشست های آینده خود به موضوع ترسیم چالش های اقتصادی و راه های برون رفت از چالش های اقتصادی موجود خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز راه های برون رفت از چالش های مالی در جلسات آینده کمیسیون مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راه های برون رفت از چالش های مالی در جلسات آینده کمیسیون مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید