ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه

به گزارش وبلاگ مطالعه، دبیر شورای عالی عتف گفت: در دهمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی مقرر شد آیین نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه ها تا انتها شهریور نهایی و توسط وزارت علوم ابلاغ گردد.

ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ مطالعه، غلامحسین رحیمی دبیر شورای عالی عتف امروز 5 شهریور ماه در دهمین نشست امسال مجمع پژوهشگاه های ملی که به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار گردید، با تشکر از اقدامات اجرا شده توسط مجمع پژوهشگاه های ملی کشور در مورد تدوین آیین نامه پسادکتری، وجود این آیین نامه را جهت ساماندهی امور در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها ضروری خواند.

وی با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتباری ویژه جهت جذب محققان پسادکتری در بودجه پژوهشگاه ها توضیح داد: باید زمینه ای فراهم گردد که بتوان از بودجه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های نسبی خاص پژوهشگاه ها بر ضرورت ساماندهی فرایند جذب دانشجو در پژوهشگاه ها تاکید نمود و گفت: ساماندهی این حوزه نیازمند بحث جدی و مبسوطی است که در اولین فرصت صورت خواهد گرفت و منطقاً پژوهشگاه ها نباید در پذیرفتن دانشجوی دکتری همانند دانشگاه ها عمل نمایند و باید بر حسب ضرورت و به صورت هدفمند نسبت به راه اندازی رشته هایی که در دانشگاه ها وجود ندارد اقدام نمایند.

دبیر شورای عالی عتف با اشاره به ظرفیت های نهفته این شورا در جذب اعتبارات لازم برای پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی و ضرورت بهره گیری از این امکان، نکاتی را بیان کرد و مقرر شد سازوکار دقیق این اقدام در جلسات آینده مجمع ملی پژوهشگاه ها آنالیز گردد.

در ادامه، رنجبر، مسئول کارگروه پسادکتری و دستیاری پژوهشی، پیش نویس آیین نامه پسادکتری را مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات اعضا مقرر شد این آیین نامه حداکثر تا خاتمه شهریورماه با همکاری دکتر شریفی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری پژوهشی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم نهایی شده و توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید