پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری

به گزارش وبلاگ مطالعه، رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت با معکوس شدن فرایند رکود مصرف که ناشی از شیوع پاندمی کووید 19 بوده، بهبود یافته و تا سرانجام سال 2020 به 90 میلیون بشکه در روز می رسد.

پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری

به گزارش وبلاگ مطالعه، امین ناصر در کنفرانس سال جاری سراویک که از سوی موسسه آی اچ اس مارکیت به صورت مجازی برگزار گشت، گفت: ما بدترین دوران بازار نفت را پشت سر گذاشته ایم و از نفت وست تگزاس اینترمدیت که به منفی 40 دلار رسیده بود به قیمت مثبت 40 دلار رسیدیم. در آوریل ما میزان تقاضا برای نفت در سال 2020 را 75 تا 80 میلیون بشکه در روز پیش بینی نموده بودیم اما در حال حاضر انتظار داریم میزان تقاضا به 90 میلیون بشکه در روز برسد. من نسبت به نیمه دوم سال بسیار خوش بین هستیم.

اس اند پی گلوبال پلاتس پیش بینی نموده که تقاضا برای نفت سال جاری 8.3 میلیون بشکه در روز نسبت به سال 2019 کاهش پیدا نموده و به 94.2 میلیون بشکه در روز می رسد.

مدیرعامل آرامکو گفت: پیش بینی های مختلف درباره تقاضا برای نفت بین 95 تا 97 میلیون بشکه در روز متغیر است و به این بستگی خواهد داشت که آیا موج دوم شیوع ویروس کرونا اتفاق خواهد افتاد یا خیر. اما من نگرانی چندانی نسبت به وقوع موج دوم ندارم زیرا تصور می کنم اکنون آمادگی بسیار بیشتری داریم.

وی در ادامه اضافه کرد: در بخش پایین دستی تقاضا برای بنزین و دیزل به سطح پیش از شیوع کووید 19 برگشته و وی نسبت به چشم انداز بهبود تقاضا برای سوخت جدید با توجه به بازگشایی اقتصاد کشورهای بیشتر خوش بین است.

بر اساس گزارش پلاتس، امین ناصر گفت: آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی دنیا از نظر میزان فراوری است، در فوریه بدنبال کاهش تقاضای چین برای نفت تحت تاثیر شرایط کرونایی نهاده شد. با این حال همه میادین نفتی تحت اداره این شرکت به فعالیتشان ادامه دادند.

آرامکوی سعودی نقش کلیدی در مدیریت عرضه در بازار نفت داشته است. این شرکت سال جاری 12 میلیون بشکه در روز نفت در آوریل فراوری کرد و عربستان سعودی با صادرات رکورد بی سابقه ای نفت پس از فروپاشی پیمان اوپک پلاس در مارس، به جنگ قیمت نفت با روسیه پرداخت. این کشور پس از توافق جدید اوپک پلاس، فراوری نفت خود را در ماه مه به 8.5 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

سعودی ها کوشش می نمایند تا مازاد عرضه ذخایر در آمریکا و آسیا را اکنون که فرایند احیای تقاضا به آرامی در جریان است، کاهش دهند اما قیمتهای نفت پایین تر از سطح مورد نظر آنها برای درآمدهای بودجه مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید