میزان صادرات خرما در فارس به بیش از 60 هزار تن رسید

به گزارش وبلاگ مطالعه، معاون امور هماهنگی و مالی استانداری فارس گفت: میزان صادرات خرما در استان فارس به 61 هزار و 258 تن رسید.

میزان صادرات خرما در فارس به بیش از 60 هزار تن رسید

به گزارش خبرنگار از ، یدالله رحمانی در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی خرما و هم زمان با رونمایی از نخستین سامانه جامع ملی این محصول، گفت: میزان صادرات خرما در سال گذشته به 61 هزار و 258 تن و به ارزش 67 میلیون و 669 هزار 667 دلار رسید که با احتساب این میزان نسبت به مدت مشابه سال 96 ازلحاظ وزنی 50 هزار 703 تن و ارزش دلاری 50 میلیون و 984 هزار 21 دلار افزایش یافته است.

او با مثبت ارزیابی کردن وضعیت فراوری و فرآوری خرما در استان فارس، اضافه نمود: سطح زیر کشت خرما در سال 97 به 29 هزار 21 هکتار و میزان فراوری این محصول 211 هزار 203 تن شامل انواع خرمای شاهانی، کبکان، زاهدی، استعمران، پیارم و مضافتی است.

معاون امور هماهنگی و مالی استانداری فارس در خصوص وضعیت واحد های فرآوری و بسته بندی خرما در فارس توضیح داد: تعداد واحد های دارای پرونده بهره برداری فرآورده های و بسته بندی فعال خرما در این استان 28 واحد با اشتغال زایی 542 نفر و سرمایه گذاری ثابت بیش از 633 میلیارد ریال است.

رحمانی بیان داشت: کارخانه ها فرآوری و بسته بندی خرما قابلیت فرآوری و بسته بندی 42 هزار تن خرما را در حال حاضر بر عهده دارند که برای فراوری این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل 85 هزار تن جذب ما ده خام (خرما) صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه تعداد واحد قابلیت اشتغال زایی هزار 228 نفر و سرمایه گذاری بیش از 3 هزار و 189 میلیارد ریال و نیز قابلیت فرآوری و بسته بندی 93 هزار تن خرما را خواهد داشت، اضافه نمود: برای فراوری این محصولات نهایی فرآوری شده حداقل 186 هزار تن جذب ماده خام (خرما) خواهد شد.

معاون امور هماهنگی و مالی استانداری فارس اضافه نمود: در آینده نزدیک با پیوستن واحد های در حال اخذ پروانه بهره برداری به خطوط فراوری، تعداد کل واحد های بسته بندی و فرآوری خرما در فارس برابر با 93 واحد است.

رحمانی ابراز داشت: اشتغال زایی هزار 770 نفر و سرمایه گذاری بیش از 3 هزار 822 میلیارد ریال و با 135 هزار تن قابلیت فرآوری و بسته بندی خرما خواهد رسید و در این راستا میزان جذب ماده خام (خرما) به 270 هزار تن می رسد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "میزان صادرات خرما در فارس به بیش از 60 هزار تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان صادرات خرما در فارس به بیش از 60 هزار تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید