رشد 233 درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید

به گزارش وبلاگ مطالعه، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان این که هر چند دوران دولت های نهم و دهم مقارن با فراوانی درآمدهای نفتی بوده اما اعتبارات سال 98 نسبت به سال 91 بیش از 233 درصد رشد را نشان می دهد، گفت: میزان تخصیص و جذب اعتبارات نیز بیش از 268 درصد رشد داشته است.

رشد 233 درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید

داود بهبودی با اشاره به بعضی از اظهار نظرهای ناصحیح در ارتباط با رتبه استان در جذب اعتبارات، از میانگین رتبه دهم جذب اعتبارات در دولت روحانی خبرداد.

وی اضافه نمود: طی ده سال گذشته رتبه استان در بودجه استانی همیشه بین نهم تا دوازدهم در نوسان بوده به طوریکه در سال های 1390 و 1391 به ترتیب 11 و 10 بوده است؛ در سال های 1393 رتبه 9 و طی سال های 1394 تا 1396 رتبه 10 و در سال 1397 رتبه استان 12 و همچنین در سال 1398 و 1399 نیز رتبه استان به ترتیب 11 و 10 بوده است.

وی به جریان تشدید تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی بودجه از سال 1396 اشاره و اضافه نمود: این شرایط دولت را در فشار و محدودیت های جدی قرار داد، اما تمامی کوشش سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر این بود که ضمن اولویت بندی پروژه ها و انتظام بخشی به جریان زایش پروژه ها، اعتبارات را به سمت پروژه های اولویت دار و دارای پیشرفت بالا و سرانجام یافتنی سوق دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اضافه نمود: در آذربایجان شرقی نیز با همراهی مدیران دستگاه های اجرایی و نیز فرمانداران شهرستان ها در این خصوص توفیق خوبی حاصل شد.

وی، اعتبارات تملک دارایی ها را در سال 1399 بالغ بر 2,910 میلیارد ریال و اعتبارات قانون استفاده متوازن را 2,673 میلیارد ریال ذکر کرد و اضافه نمود: با وجود محدودیت بودجه کل کشور نسبت به سال 1398 این اعتبارات از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اعتبارات مربوط به پروژه های ملی همانند سدها، راه آهن، مترو و نیز پروژه های استانی ویژه، گفت: اعتبارات استان با در نظر دریافت این موارد نیز رقم قابل توجهی است.

بهبودی با بیان این که آذربایجان شرقی یکی از استان های پیروز در نظام اجرایی کشور بوده که در زمینه درصد جذب اعتبارات همیشه از میانگین کشوری بهتر و بالاتر بوده است، گفت: طبق آخرین گزارش هایی که در رابطه با جذب اعتبارات منتشر شده، در سال 1395 رتبه استان 12 و در سال 1396 رتبه هفت در جذب اعتبارات بوده است.

لزوم نقش آفرینی مؤثرتر نمایندگان مجلس در افزایش سهم اعتبارات استان

وی یادآور شد: وظیفه ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی بر عهده دولت بوده و سازمان برنامه و بودجه کشور هم به عنوان نهادی تخصصی آن را تنظیم می نماید اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند با حضور فعال تر خود در ارتقا و بهینه سازی آن و نیز افزایش سهم استان در اعتبارات نقش آفرینی نمایند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، وی در سرانجام با اشاره به نزدیکی تشکیل مجلس دوازدهم اظهار کرد: با توجه به این که در آستانه شکل گیری دوره جدید مجلس شورای اسلامی هستیم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به سهم خود آمادگی خود را برای تعامل با مجمع نمایندگان استان در این زمینه و تسهیل جریان توسعه استان و شتاب بخشی به آن اعلام می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 233 درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 233 درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید