صنایع دستی

هنرمندان سوئدی برای موش های شهر ساحلی مالمو، رستوران و فروشگاه ساختند!

با الهام از داستانهای خارق العاده والت دیزنی، دون بلوت، بئاتریکس پاتر و آسترید لیندگرن، دنیای هنری صنایع دستی سوئدی AnonyMouse دنیاهای مینیاتوری را برای موش های کوچکی آماده می نماید که دقیقاً شبیه مجموعه فیلم ها هستند. این هنرمندان در زمستان سال 2016 در شهر...

24 مهر 1399

عکس، نشان گیوه در بوانات فارس نصب شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حسین پوراسد روز 5 شهریورماه 1399 اظهار کرد: گیوه دوزی از هنرهای در حال فراموشی است که نشان این هنر سنتی با پیشنهاد اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان بوانات و توسط...

21 مهر 1399

خبرنگاران 3300 نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در سبزوار ثبت نام کردند

سبزوار- خبرنگاران- معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری سبزوار گفت: سه هزار و 394 نفر برای دریافت تسهیلات کرونا در این شهرستان ثبت نام کردند.

13 مهر 1399

کلاف سر در گم روز بازار پارکینگ پروانه، پارک شهر در انتظار حضور 20 هزار نفری مشتریان اجناس آنتیک

با انتخاب پارک شهر به عنوان بستر جدید فعالیت دستفروشان پارکینگ پروانه، منابع طبیعی این بوستان در معرض آسیب قرار می گیرد.

30 مرداد 1399

افتتاح کتاب فروشی های جدید چه نسبتی با گسترش بازار کتاب دارد؟

خبرنگاران (ایبنا): قیمت های همیشه صعودی کاغذ و کتاب؛ آمار همیشه پایین سرانه مطالعه و جامعه کم کتاب خوان، افزایش سرانه استفاده از فضای مجازی و این قبیل موارد در این چند سال اخیر، بازار کتاب فروشی ها را از رونق انداخته و برخی از کتاب فروشی ها را به تعطیلی...

24 مرداد 1399

کرونا درآمدزایی ما را به صفر رساند، لزوم حمایت از تولید کنندگان داخلی در شرایط کنونی

مدیرعامل کسب و کار اینترنتی در حوزه صنایع دستی گفت: حمایت های دولت می تواند فرصت صادرات محصولات ایرانی را فراهم کند.

11 مرداد 1399

خدمات اداره کل آذربایجان غربی به صورت الکترونیک ارائه می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ ایمنی و سلامت کارکنان دستگاه های اجرایی و مردم و کاهش ترددهای غیرضروری ارباب رجوع به ادارات، همه خدمات...

7 اردیبهشت 1399

اعتبار پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری تا فروردین 99 تمدید شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز اقامتی، پذیرایی و موسسات گردشگری که تاریخ اعتبار آن ها دهم اسفندماه 1398 منقضی شده تا فرودین ماه 99 معتبر شد....

4 اردیبهشت 1399

جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، مهدی بختیاری، عصر چهارشنبه در نشست با رسانه ها، گفت: پنج شنبه 12 شهریور ماه، جشن اقوام شهرستان آزادشهر در پارک شبنم بگزار خواهد شد. این جشن، برای معرفی صنایع دستی اقوام، غذاهای سنتی، نوع پوشش، آداب و رسوم قوم های مختلف است.

14 فروردین 1399

آزمون ششمین دوره آموزش شاغلان صنایع دستی در بهشهر برگزار گشت

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برگزاری آزمون ششمین دوره آموزش شاغلان صنایع دستی در چشمه عمارت بهشهر خبرداد.

7 بهمن 1398

موافقت با 7طرح تقاضای سرمایه گذاری در استان گلستان

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان گفت: در کمیسیون فنی برنامه ریزی و سرمایه گذاری استان، با صدور موافقت اصولی هفت پروژه گردشگری در سطح استان موافقت شد .

30 دی 1398

پرونده 3 اثر معماری صنعتی اردبیل برای ثبت در آثار ملی تهیه شد

مسئول باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پرونده سه اثر معماری صنعتی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه شد.

20 دی 1398

نگاهی گذرا به شهرهای خلاق ایران

با افزوده شدن سنندج و بندرعباس به شبکه شهرهای خلاق، نماینده های ایران در این شبکه به چهار شهر رسید.

2 دی 1398

سفر به سرزمین های بهشتی ایران؛ ماسوله، رشت، اولسبلنگاه

سرزمین ایران، بهشتی است از طبیعت بی نظیر؛ طبیعتی که در هر نقطه تکرار نشدنی است.

18 آذر 1398

افتتاح یک واحد پذیرایی بین راهی در شهرستان چالوس

یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال در شهرستان چالوس افتتاح شد.

13 آبان 1398

غرفه معرفی جاذبه های گردشگری در دانشگاه دامغان برپا شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان گفت: غرفه معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری دامغان در دانشگاه این شهرستان برپا شد.

8 آبان 1398

4 بنای تاریخی شهرستان خلیل آباد مرمت می شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلیل آبادگفت: چهار بنای تاریخی شهرستان خلیل آباد که نیاز به مرمت اضطراری دارند مرمت می شوند.

13 مهر 1398

فرهنگ و پوشش مردم هرمزگان و بندرعباس

بندرعباس و استان هرمزگان بنا به موقعیت جغرافیایی، مجاورت با دریا، از روزگاران قدیم محل رفت و آمد و ارتباط تاجران و دریانوردانی از سرزمین ها و فرهنگ های گوناگون بوده است که همراه خود آداب و رسوم مختلفی را به خلیج فارس می آورده اند. به همین دلیل، فرهنگ...

12 مهر 1398

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان بچه ها خانه نوباوگان مظفری شد

در اولین کمپ تابستانه باستان شناسی برای بچه ها، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تجربه یک روز شاد و هیجان انگیز غارنشینی را برای بچه ها خانه نوباوگان مظفری به عنوان قدیمی ترین پرورشگاه تهران ایجاد کرد.

11 مهر 1398

اجرای 3 پروژه مرمت کاشی کاری در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی

در قالب پروژه های مستمر مرمت و احیای بخش های مختلف تنها اثر ثبت جهانی استان اردبیل، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، عملیات مرمت کاشی کاری سه بخش از بنا در حال اجرا است.

3 مهر 1398