جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مطالعه، مهدی بختیاری، عصر چهارشنبه در نشست با رسانه ها، گفت: پنج شنبه 12 شهریور ماه، جشن اقوام شهرستان آزادشهر در پارک شبنم بگزار خواهد شد. این جشن، برای معرفی صنایع دستی اقوام، غذاهای سنتی، نوع پوشش، آداب و رسوم قوم های مختلف است.

جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می گردد

وی اضافه کرد: از تمامی اقوام شهرستان چون ترکمن، بلوچ، سیستانی، سبزواری، قزلباش و شاهرودی برای شرکت در این جشن دعوت می گردد.

بختیاری گفت: متاسفانه در بحث گردشگری، در منطقه شرق استان به زیرساخت ها رسیدگی نشده است و برای جذب مسافر و گردشگر، احتیاج به حداقل امکانات در مناطق گردشگری چون سرویس بهداشتی، آب شرب سالم و محلی برای استراحتگاه است که با وجود جاذبه های بسیار شهرستان آزادشهر، این زیرساخت ها وجود ندارد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه تبلیغات اماکن گردشگری شهرستان گفت: به وسیله میراث فرهنگی استان، تفاهم نامه ای کلیه اداره میراث فرهنگی شهرستانها با شهرداری در حال انعقاد است که با این تفاهم نامه، تابلوهایی در ورودی شهر، برای معرفی جاذبه های گردشگری هر شهرستان بنا خواهد شد.

وی در خصوص حفاظت آثار تاریخی شهرستان گفت: انجمن های میراث فرهنگی در بحث حفاظت آثار تپه های تاریخی در داخل روستاها فعال کردیم که با یاری ستاد مردمی از حفاری های غیرمجاز جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه یگان حفاظت در شرق استان و در شهر جرجان گنبدکاووس با سرپرستی حمزه میرشکار به زودی دایر خواهد شد.

بختیاری گفت: برآنیم زمینی که در سایت شهرستان وجود دارد را به بازارچه دائمی صنایع دستی تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره اقوام در آزادشهر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید