گفت وگوی تلفنی گریفیتس و بن علوی درباره صلح در یمن

به گزارش وبلاگ مطالعه، نماینده سازمان ملل در امور یمن و وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه تلفنی درباره آتش بس و تحقق صلح در یمن گفت وگو کردند.

گفت وگوی تلفنی گریفیتس و بن علوی درباره صلح در یمن

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مطالعه، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان روز یکشنبه با مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره کوشش ها برای ایجاد صلح در یمن گفت وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه عمان، گریفیتس در این تماس تلفنی با بن علوی، از کوشش های مستمر عمان در این زمینه قدردانی کرد.

دفتر گریفیتس روز چهارشنبه اعلام نمود که رایزنی های گسترده با گروه های مختلف یمنی درباره فرصت ها و چالش های صلح در این کشور اجرا شده است.

بر اساس اعلام دفتر گریفیتس، رایزنی ها به مدت دو روز ادامه داشته و روز سه شنبه گذشته به پایان رسید و بیش از 500 یمنی دیدگاه ها و نظرات خود درباره توقف درگیری ها در کشور و آینده فرایند صلح را آنالیز کردند.

این در حالی است که شرایط یمن به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت وخیم شده است.

کلر هایدوونگ رئیس ماموریت پزشکان بدون مرز در یمن هشدار داده است که 5 سال جنگ باعث شده نظام مراقبت های بهداشتی این کشور در بخش های زیادی فرو بپاشد. وی اضافه نمود حالا کووید-19 این فروپاشی را کامل نموده است.

تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن سال جاری وارد ششمین سال شده و تا به امروز در این حملات بیش از یکصد هزار نفر شهید و بخش های زیادی از این کشور تخریب شده و شرایط آن هر روز بدتر می گردد.

طبق گزارش سازمان ملل متحد، اوضاع انسانی در این کشور و قحطی به حدی است که عظیم ترین فاجعه انسانی در یمن به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا نیز این شرایط را تشدید نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی تلفنی گریفیتس و بن علوی درباره صلح در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی گریفیتس و بن علوی درباره صلح در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید