پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ مطالعه، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه بااشاره به کاهش سه درصدی میزان بیکاری استان در سال 98؛ گفت: براساس سند اشتغال سال جاری، ایجاد 17 هزار و 755 شغل برای شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است.

پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه

به گزارش ؛ حسن عزیزی روز سه شنبه در کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه که در سرسرای فرمانداری برگزار گشت، افزود: دستگاه های اجرایی براساس تعهدی که در این سند پذیرفته اند باید برای ایجاد اشتغال طرح و برنامه داشته باشند تا شاهد کاهش 2/5 درصدی نرخ بیکاری در سال 99 باشیم.

او گفت: هرگونه مسئله ای در اجرای تعهد اشتغال ادارات دارند، باید هرچه زودتر مکاتبه نمایند، تا اصلاح گردد وگرنه بعدا هیچ عذر و بهانه ای برای عدم انجام تعهدات قابل قبول نیست.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به آثار منفی مالی شیوع بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: شیوع این بیماری فرصت شغلی زیادی در کل دنیا و ایران از بین برده است.

او به سیاست های مالی دولت برای مقابله با بیماری کرونا اشاره نمود و گفت: دولت در 2 بخش کارگری و کارآفرینی پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات از کارگران و بنگاه های مالی حمایت می نماید.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در ادامه مشمولان دریافت بیمه بیکاری را کارگرانی دانست که ماهیانه سه درصد حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند و افزود: در استان اسفند ماه 6 هزار و 800 کارگر و در فروردین ماه هشت هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که به آن ها پیغامک شده و بزودی به وسیله سازمان تامین اجتماعی به آنان پرداخت می گردد

عزیزی همچنین در مورد حمایت های تسهیلاتی دولت از کارآفرینان افزود: در سامانه کارا برای کارآفرینان 13 رسته شغلی که بیشترین تاثیر منفی مالی از شیوع بیماری کرونا داشته اند، پنجره واحدی برای اخذ تسهیلات تعریف شده که مبنای شناسایی آن ها داشتن کد کارگاهی و پرداخت بیمه کارگری به سازمان تامین اجتماعی است.

او تشریح کرد: کارآفرینان به 2 شرط؛ نداشتن تعدیل نیروی کار و پرداخت حق بیمه کارگری در سه ماه آخر سال 98 به سازمان تامین اجتماعی؛ می توانند تسهیلات دریافت نمایند.

او افزود: دولت به کارآفرینانی که به اجبار واحد خود را تعطیل کردند، به ازای هر کارگر16 میلیون تومان و واحد هایی که داوطلبانه کار را تعطیل نموده اند12 میلیون تومان تسهیلات 12 درصد با سه ماه تنفس پرداخت می نماید.

ایجاد6 هزار و 600 شغل از محل تسهیلات روستایی و عشایری در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در سال 98 از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات اشتغال زلزله بخشداری های کوزران و ماهیدشت 6 هزار و 600 فرصت شغلی با اعتبار 297 میلیارد و 300 میلیون تومان ایجاد شد.

فضل الله رنجبر، متوسط سرانه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شهرستان کرمانشاه را 60 میلیون تومان ذکر کرد.

او ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مسوولان گفت و بر آسان کردن فرایند جذب سرمایه گذاران تاکید نمود.

احداث شهرک های صنعتی تخصصی اولویت سازمان صمت

کارشناس مسئول اشتغال صنعت، معدن و تجارت شهرستان کرمانشاه نیز در این جلسه بر اجرای تعهد اشتغال پنج هزار و 605 نفری این سازمان در سال 99 تاکید نمود و گفت: اولویت اول این سازمان در شهرستان احداث شهرک های تخصصی، فرش، پوشاک، نان برنجی و مبلمان است.

عزیز غفوری، در ادامه 32 درصد از تعهدات اشتغال شهرستان را در حوزه صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این سازمان در سال گذشته بیش از تعهد خود در مرکز استان اشتغال ایجاد کرد که امیدواریم سال جاری نیز با سیاست گذاری های اجرا شده به تعهد اشتغال جامع عمل بپوشانیم.

او به آغاز احداث شهرک تخصصی فرش در سال گذشته اشاره نمود و گفت: برای 87 هزار بافنده فرش دست بافت در استان کارت صادر شده و پیش بینی می گردد سال جاری 42 هزار متر مربع فرش دست بافت فراوری گردد.

او در ادامه به برنامه احداث شهرک صنعتی تخصصی پوشاک اشاره نمود، گفت: کرمانشاه نیم درصد پوشاک کشور را فراوری می نماید در حالی که 2/5 درصد جمعیت کشور را دارد و در این بخش ظرفیت بسیار خالی دارد و یکی از اولویت های سازمان صمت احداث شهرک تخصصی پوشاک با ایجاد 2 هزار فرصت شغلی است.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید