وزیر نیرو: تنش آبی در شهرها را تا 1400 به صفر می رسانیم

به گزارش وبلاگ مطالعه، وزیر نیرو با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف آب گفت: برنامه ریزی شده تا شهرهایی که تنش آبی دارند تا انتها دولت دوازدهم به صفر برسانیم.

وزیر نیرو: تنش آبی در شهرها را تا 1400 به صفر می رسانیم

رضا اردکانیان روز پنجشنبه در حاشیه دیدار از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب در جمع وبلاگ مطالعه اضافه نمود: تحقق این امر احتیاجمند تامین منابع اقتصادی است اما کوشش می گردد جدا از منابع اقتصادی بقیه احتیاجمندی های تحقق این امر فراهم گردد.

وی اهمیت مدیریت مصرف در بخش آب را کمتر از بخش انرژی ندانست و ادامه داد: اکنون 10 سال خشک را پشت سر گذاشته ایم و در این شرایط صحبت از مدیریت مصرف راحت تر خواهد بود.

اردکانیان اعلام نمود: وزارت نیرو مصمم است الگوی صحیح مصرف را به عنوان یک عادت اخلاقی خوب در جامعه نهادینه سازی کند و در این میان نقش رسانه ها و سازمان های مردم نهاد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وزیر نیرو گفت: پایداری و تاب آوری جامعه بیش از هرچیز وابسته به پایبندی به اخلاقیات است و هرچه جامعه اخلاقی تر باشد تاب آورتر خواهد بود.

اردکانیان به شرایط فعلی ناشی از تحریم ها اشاره و اعلام نمود: در این شرایط باید توجه به امکانات ساخت داخل باشد و اکنون اکثر شرکت های داخلی از استقبال بیشتر از محصولات خود خبر می دهند.

وی اضافه نمود: با توجه به روند روبه رشدخدمات فاضلاب شهری و روستایی انتظار می رود در آینده نزدیک از حیث تجهیزات و قطعات اتکاء بیشتر به فراوریات داخل باشد.

هر هفته یک پروژه بزرگ آب و برق افتتاح می گردد

وزیر نیرو از کوشش وزارت نیرو برای خدمت رسانی بیشتر به مردم اطلاع داد و گفت: در نیمه دوم سال جاری و از هفته آینده هر هفته طرحی بزرگ در عرصه آب و برق در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

اردکانیان اضافه نمود: بیش از 220 طرح در بخش آب و آبرسانی، تصفیه خانه آب و فاضلاب، آبرسانی روستایی، نیروگاه برق حرارتی و تجدید پذیر در همه استان ها بهره برداری می گردد.

وزیر نیرو ادامه داد: کوشش می گردد به سهم خود و به قدر استطاعت و استعدادهای موجود از شرایط تحریم حسن استفاده را داشته باشیم، گرچه شرایط سخت است اما کوشش می گردد هیچ گونه وقفه ای در تامین آب و برق ایجاد نگردد.

اردکانیان گفت: براساس گزارش های منتشر شده پیروز شده ایم در سال گذشته 150 هزار مگاوات انرژی بیشتری به صنعت عرضه کنیم تا وقفه ای در این بخش ایجاد نگردد.

در کمپین الف و ب هر هفته طرح افتتاح می گردد

وزیر نیرو به راه اندازی کمپین الف و ب ایران اشاره و اعلام نمود: در این کمپین هر هفته یک طرح بزرگ در همه استان ها افتتاح خواهد شد.

رکود صنعت را قبول ندارم

وزیر نیرو درباره این موضوع که صنعت آب و برق با رکود روبرو شده گفت: این موضوع را قبول ندارم زیرا سال جاری یکی از بهترین سال های این صنعت بوده است.

وی ادامه داد: سال جاری رکوردهای خوبی زده شده است به گونه ای که رکورد فراوری برق با فراوری 3800 مگاوات، فراوری مدیریت مصرف با صرفه جویی سه هزار و 700 مگاوات و رکورد صادرات انرژی محقق شد.

اردکانیان در باره مسائل بانکی فراوریکنندگان برای واردات بعضی قطعات گفت: کارگروهی در این خصوص در وزارت نیرو شکل گرفته و کوشش می گردد با یاری بانک مرکزی مسائل واردات بعضی قطعات مورد احتیاج در صنعت فاضلاب رفع گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر نیرو: تنش آبی در شهرها را تا 1400 به صفر می رسانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: تنش آبی در شهرها را تا 1400 به صفر می رسانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید