رتبه بندی دوره های فوق لیسانس کسب و کار

به گزارش وبلاگ مطالعه، در این مقاله می خواهیم رتبه بندی QS از دوره های فوق لیسانس کسب و کار در سال 2018 را به شما معرفی کنیم. این رتبه بندی از داده های جمع آوری شده در نظرسنجی کارفرمای جهانی QS، نظرسنجی آمادمیک جهانی QS و یک نظرسنجی دیگر که توسط خود مدارس کسب و کار اجرا شده استفاده نموده است. QS برای انجام این رتبه بندی از مدارس کسب و کار درخواست ننموده که از فارغ التحصیلانشان نظرسنجی نمایند بلکه در عوض مدارس اطلاعات پیشرفت راستا شغلی فارغ التحصیلانشان را با استفاده از استانداردهای MBACSEA ارائه نمودند.

رتبه بندی دوره های فوق لیسانس کسب و کار

در هر کاز این رتبه بندی ها دانشگاه ها و مدارس با سنجش پنج معیار مختلف مورد ارزیابی قرار گرفتند و هر یک از این پنج معیار در هر رتبه بندی تفاوت های اندکی داشتند. این معیارها عبارت بودند از:

  1. قابلیت استخدام
  2. پیامدهای پیش رو بعد از فارغ التحصیلی
  3. ارزش کسب شده در ازای پول شهریه ها
  4. رهبری فکری
  5. تنوع هیئت علمی و کلاس ها

در زیر اطلاعات بیشتری را در خصوص این معیارها بیان می کنیم و نشان می دهین که بین رتبه بندی ها چه تفاوت هایی وجود داشته است.

قابلیت استخدام

بین سال های 2012 تا 2017 اطلاعات 158000 پاسخ به نظرسنجی کارفرمای دنیای را جمع آوری کردیم و بهترین مدارس و دانشکده ها از دید کارفرمایان را در نظر گرفتیم. این حجم انبوه از اطلاعات به دست آمده از شرکت های سراسر دنیا در تمامی بخش ها و صنایع به ما اجازه داده تا بر قابلیت استخدام در این رتبه بندی ها تاکید بیشتری داشته باشیم. از میان کارفرمایانی که اخیرا در این نظرسنجی شرکت نموده اند می توان به بانک آو امریکا، اوبر، فیسبوک و گول اشاره کرد. بر اساس استانداردهای MBACSEA این نشانگر شامل توزین نرخ قابلیت استخدام پس از فراغت از تحصیل ظرف دوره سه ماهه است. توزین: 35 درصد (مدیریت) ، 30 درصد (فاینانس، آنالیتیک کسب و کار)

پیامدهای پیش روی فارغ التحصیلان

ما به 150 لیست دنیای و منطقه ای نظیر 2000 فوربس و … نگاه کردیم تا مبنای شاخص پیامدهای فارغ التحصیلان را ایجاد کنیم. از این مبنا برای ردیابی 49000 مدیر، عضو هیئت مدیره و مدیر عامل اجرایی بزرگترین شرکت های دنیا و دوره های مدارس کسب و کار مرتبط با آن شرکت ها استفاده نمودیم. توزین: 20 درصد (فاینانس، آنالیتیک کسب و کار)، 15درصد (مدیریت)

ارزش کسب شده در ازای پول شهریه

ما از تعدادی نقاط داده برای مشخص بازگشت شرمایه ای که در ازای شرکت در دوره های تحصیلی انجام می گردد و اغلب یکی از سخت ترین معیارها برای پیش بینی دقیق است استفاده نمودیم. ما به بازگشت سرمایه ده ساله نگاه کردیم، و متوسط حقوق های منطقه ای فارغ التحصیلان لیسانس را نگاشت کردیم و هزینه شهریه و هزینه زندگی را (با استفاده از آمار مرسر) در نظر گرفتیم. افزایش حقوق فارغ التحصیلان لیسانس و فوق لیسانس در نظر گرفته شد و همانطور که انتظار می رفت فارغ التحصیلان فوق لیسانس افزایش حقوق بیشتری داشتند. ما همچنین درصد فارغ التحصیلانی که ظرف سه ماه از اتمام تحصیلاتشان استخدام می شوند را در نظر گرفتیم.

ما احساس می کنیم که دوره 10 سال در مقایسه با دوره پنج ساله که در سایر رتبه بندی ها در نظر گرفته می گردد بازگشت سرمایه معنادارتری دارد. در این روش هیچ وام یا بورسیه ای در نظر گرفته نشد. ما بر این باور هستیم که هیچ محاسبه بازگشت سرمایه ای بی نقص نیست اما عقیده داریم که با توجه به داده های موجود بهترین محاسبه تقریبی را از بازگشت سرمایه انجام داده ایم. توزین: 20 درصد

رهبری فکری

هنگام مشخص رهبری فکری چند عامل را در نظر می گیریم. اول، 172107 پاسخ را از دانشگاهیان 60 کشور دنیا جمع آوری کردیم. درصد هیدت علمی با مدرک دکترا نیز در نظر گرفتیم. ما ارجاعات به ازای مقاله را در نظر گرفتیم نه ارجاعات به ازای هر عضو هیئت علمی. توزین : 20 درصد

تنوع هیئت علمی و کلاس

برای نشان دادن تنوع یک دوره تحصیلی به ترکیب دانشجویان دختر و پسر و اعضای هیئت علمی نگاه می کنیم (آنهایی که نسبت زنان و دخترانشان 50 درصد است بالاترین امتیاز را دارند). علاوه بر این درصد دانشجویان بین المللی شرکت کننده در یک دوره تحصیلی مشخص و اعضای هیئت علمی بین المللی در کل آن مدرسه کسب وکار را هم در نظر گرفتیم. توزین: 10 درصد

تحصیل در رشته ام بی ای یکی از پرطرفدارترین حوزه های تحصیلی در سرتاسر دنیاست.

منبع: ویزا موندیال

به "رتبه بندی دوره های فوق لیسانس کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی دوره های فوق لیسانس کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید