اخبار صنعت

تعداد سیاره های بی ستاره می تواند بسیار بیشتر از تصور باشد

نتایج یک پژوهش که به تازگی منتشر شده نشان می دهد شمار سیاره های بی ستاره می تواند از شمار ستاره های راه شیری هم بیشتر باشد. چیزی که تلسکوپ فضایی رومن دقیق تر معین خواهد نمود.

20 مهر 1399

عرف: انتخاب ریاست جمهوری 28 خرداد 1400 برگزار می شود ، طرح مجلس برای استعفا سه ماه پیش از انتخابات

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تقویم انتخابات ریاست جمهوری از اسفند ماه خواهد بود، گفت: مجلس در طرحی می خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری هم سه ماه استعفا بگذارد که هنوز به قانون تبدیل نشده و هر وقت ابلاغ شد اجرایی می کنیم.

19 مهر 1399

ساماندهی فرآیند پذیرش دانشجو در پژوهشگاه ها لازم است ، ابلاغ آیین نامه جذب محققان پسادکتری تا خاتمه شهریورماه

دبیر شورای عالی عتف گفت: در دهمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی مقرر شد آیین نامه جذب محققان پسادکتری در پژوهشگاه ها تا انتها شهریور نهایی و توسط وزارت علوم ابلاغ گردد.

19 مهر 1399

همکاری هیئت کشتی خوزستان با مازندران، احیا کشتی آزاد استان

اردوان صاحب در مصاحبه با خبرنگاران به تشکیل کارگروه کشتی آزاد با استان های کرمانشاه و همدان برای رونق کشتی آزاد این رشته در استان اشاره نمود و اضافه نمود: تا به امروز با استان های کرمانشاه و همدان برای همکاری دوجانبه به توافق دست یافتیم و استان مازندران...

16 مهر 1399

پذیره نویسی اوراق سلف نفت به تعویق افتاد

بورس انرژی طی اطلاعیه ای خاطرنشان کرد: با عنایت به تغییر برنامه زمان بندی عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی پذیره نویسی این اوراق به تاریخ دیگری موکول شده است.

14 مهر 1399

روحانی: بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست ، سهام ETF اوایل شهریور با تخفیف فروخته می گردد ، خرید نفت جای سرمایه گذاری است

رییس جمهوری با خطا دانستن مقایسه شرایط جنگ با شرایط صلح گفت: اگر آمار رشد مالی دولت با نفت را در سال 93، 94، 95 و 96 باهم مقایسه کنیم رشد 14 درصد هم در یکی از این سال ها داشته ایم و به طور متوسط 5 درصد رشد مالی با نفت را شاهد بودیم.

11 مهر 1399

استقلال - سپاهان؛ جذاب و حساس مثل فینال

دومین مسابقه دوتیم استقلال و سپاهان در کمتر از 10 روز در استادیوم آزادی برگزار می گردد. البته این مسابقه در جام حذفی است و حساسیتی دو چندان دارد. روز یازده مرداد سپاهان در حالی که امیر قلعه نویی را روی نیمکت نداشت مقابل استقلال 10 نفره باخت و از گردونه نایب...

8 مهر 1399

(تصاویر) کراس اوور جدید شرکت سایپا SP 100 رونمایی شد

مراسم رونمایی از کراس اوور SP100 سایپا با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون امور صنایع وزارت صنعت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و دیگران مدیران این گروه و فعالان عرصه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برگزار شد.

7 مهر 1399

خبرنگاران همکاری مشترکان برق مانع از خاموشی درقم شده است

قم- خبرنگاران- مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: همکاری خوب مشترکان صنعتی، کشاورزی و اداری مانع از خاموشی های اجباری در این استان شده است.

23 شهریور 1399

پیش بینی آرامکو از میزان مصرف نفت تا خاتمه سال جاری

رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت با معکوس شدن فرایند رکود مصرف که ناشی از شیوع پاندمی کووید 19 بوده، بهبود یافته و تا سرانجام سال 2020 به 90 میلیون بشکه در روز می رسد.

8 شهریور 1399

افتتاح کتاب فروشی های جدید چه نسبتی با گسترش بازار کتاب دارد؟

خبرنگاران (ایبنا): قیمت های همیشه صعودی کاغذ و کتاب؛ آمار همیشه پایین سرانه مطالعه و جامعه کم کتاب خوان، افزایش سرانه استفاده از فضای مجازی و این قبیل موارد در این چند سال اخیر، بازار کتاب فروشی ها را از رونق انداخته و برخی از کتاب فروشی ها را به تعطیلی...

24 مرداد 1399

خبرنگاران وزیر نیرو: قرارداد 2 ساله صادرات برق با عراق امضا شد

بغداد- خبرنگاران - وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران درباره دستاوردهای سفر روز چهارشنبه به بغداد گفت که قرارداد 2 ساله صادرات برق به عراق، میان دو کشور به امضا رسید.

16 مرداد 1399

صدور 10 موافقت اصولی طرح های کشاورزی در خوزستان

خبرنگاران/خوزستان مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از صدور 10 فقره موافقت اصولی طرح های بخش کشاورزی اطلاع داد.

15 مرداد 1399

پیش بینی ایجاد 17 هزار و 755 شغل در کرمانشاه

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه بااشاره به کاهش سه درصدی میزان بیکاری استان در سال 98؛ گفت: براساس سند اشتغال سال جاری، ایجاد 17 هزار و 755 شغل برای شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است.

14 مرداد 1399

سایت فروش ایران خودرو جهت اصلی پیش ثبت نام و دریافت کد کاربری

معاون مهندسی سازمان و سیستم های گروه صنعتی ایران خودرو، سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir را تنها راستا پیش ثبت نام و دریافت کد کاربری دانست. فرآیند پیش ثبت نام مطابق با اطلاعات درج شده در لینک اطلاعیه ها در این سایت است.

8 مرداد 1399

تبعیت کامل از تحریم های آمریکا علیه ایران غیرممکن است

فعالان صنعت دریانوردی در گفت وگو با یک رسانه انگلیسی تبعیت کامل از دستورالعمل جدید دولت آمریکا برای اجرای سخت گیرانه تحریم ها علیه ایران را غیرممکن دانسته اند.

7 مرداد 1399

ترامپ: ماسک داشتن اختیاری است

کاخ سفید پنج عضو تازه به ستاد مقابله با کرونای آمریکا افزود که نشانگر تمرکزی تازه بر بازگشایی فعالیت های مالی و ساخت واکسن است. در همین حال دونالد ترامپ نیز در مراسمی اظهار کرد که ماسک داشتن را برای مقامات آمریکایی اختیاری نموده است.

21 تیر 1399

فراوری ناکافی، عرضه و تقاضا را برهم می زند، ظرف یک ماه آینده، بازار را متعادل خواهیم کرد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان با اشاره به اینکه تقاضای بالا برای ثبت نام در هنگام بازشدن سایت های فروش، اکثرا کاذب است؛ فراوری ناکافی و در نتیجه عدم پاسخگویی به تقاضا، موجب برهم خوردن بازار شده است.

16 تیر 1399

یاری 150 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای مبارزه با کرونا

با شیوع سریع ویروس کرونا در کشور و تعیین شدن ابعاد و تبعات این بیماری مرگبار بر سلامت مردم و جامعه و از سویی حجم قابل توجه و گسترده نیازمندی ها به اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی به منظور پیشگیری، مبارزه و درمان این بیماری، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن...

5 تیر 1399

رشد 8 درصدی نرخ برنت دریای شمال ، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت همچنان در شوک

شب گذشته برنت دریای شمال با رشد 1.54 دلاری یا 8 درصدی، هر بشکه 20.87 دلار معامله شد. این در حالی بود که در همان روز به کف تاریخی خود یعنی بشکه ای 15.98 دلار رسیده بود.

4 تیر 1399
تعداد: (79)