18 هزار تن پیاز در یزد برداشت شد

به گزارش وبلاگ مطالعه، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال زراعی 99- 98 از 340 هکتار زمین های کشاورزی استان 18 هزار تن محصول پیاز برداشت و روانه بازار مصرف شد.

18 هزار تن پیاز در یزد برداشت شد

به گزارش وبلاگ مطالعه به نقل از ایرنا، محمد علی حاتمی زاده سه شنبه 12 آذرماه در ابرکوه با بیان اینکه برداشت محصول پیاز در آبان ماه گذشته استان یزد سرانجام یافت، اضافه نمود: متوسط عملکرد فراوری این محصول 57 تن در هر هکتار است و در برخی از مزارع به 100 الی 152 تن در واحد سطح رسید.

وی با اشاره اینکه شهرستان ابرکوه از لحاظ فراوری پیاز در استان مقام نخست را دارد، ادامه داد: از 340 هکتار سطح زیرکشت این محصول در استان، 200 هکتار آن در ابرکوه واقع شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد، پیاز کار نمونه استان در سال زراعی جاری را اکبر قاسم زاده ساکن محله اردی شهر مهردشت بخش بهمن ابرکوه معرفی کرد که با فراوری 152 تن در هر هکتار به عنوان پیاز کار نمونه استان به مدیریت هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان معرفی گردید.

حاتمی زاده یادآور شد : متوسط عملکرد فراوری پیاز در ابرکوه 73 تن در هر هکتار است که این کشاورز توانست با رعایت اصول کاشت، داشت و برداشت و توجه به توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی از هر هکتار 152 تن پیاز برداشت کند.

این کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به افت سطح آب های زیرزمینی و تدوام 2 دهه خشکسالی از جمله مشکل کشاورزان منطقه است از آنها خواست برای فراوری پیاز از طرح آبیاری نوین (تیپ) استفاده نمایند.

در حال حاضر هرکیلوگرم پیاز محلی یزد به صورت خرده فروشی در بازار شهرهای استان حدود 40 هزار ریال و پیاز فراوریی سایر استان ها در این شهر 32 هزار و 500 ریال به فروش می رسد.

در زمان برداشت این ماده غذایی هر کیلوگرم آن حدود 15 هزار ریال از فراوری نمایندگان خریداری می گردد.

زمین های قابل کشت استان 170 هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه، 114 هزار هکتار آن کشت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "18 هزار تن پیاز در یزد برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 هزار تن پیاز در یزد برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید