مواضع ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با شاه سعودی

به گزارش وبلاگ مطالعه، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که به عربستان سفر کرده است بعداز دیدار با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در خصوص آنچه لزوم مقابله با ایران نامید سخن گفت.

مواضع ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با شاه سعودی

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، مارک اسپر که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد ریاض شد، امروز با شاه سعودی دیدار و با وی درباره مسایل امنیتی و دفاعی و تحولات جدید منطقه گفت و گو کرد.

مارک اسپر پس از این دیدار در توئیتر خود نوشت که امروز من با ملک سلمان درباره استقرار نیروها و تجهیزات آمریکایی در عربستان سعودی صحبت کردم.

وی مدعی شد که ما درباره لزوم اتخاذ یک موضع دفاعی قاطعانه در منطقه به منظور جلوگیری از رفتار ایران و تقویت ثبات اتفاق نظر داریم.

وزیر دفاع آمریکا پیش از این با خالد بن سلمان همتای سعودی خود درباره مسایل امنیتی گفت و گو کرد.

دیدار مقامات امنیتی - دفاعی عربستان و آمریکا در حالی بیشتر شده که نیروهای انصارالله در 23 شهریور تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار دادند که در اثر آن، تولید نفت خام عربستان 50 درصد کاهش یافت.

پس از این حمله آمریکا 3 هزار سرباز همراه مقادیر معتنابهی سلاح و مهمات برای دفاع از عربستان به این کشور اعزام کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بارها اعلام کرده که هزینه اعزام این نیرو و تجهیزات را از عربستان سعودی دریافت کرده است او حتی پیشتر از عربستان به عنوان گاو شیرده نام برده است.

رئیس جمهوری آمریکا اخیراً در گفت و گو با فاکس نیوز بار دیگر با توهین به سعودی ها گفت: سعودی ها هزینه این اعزام نیرو را می پردازند و آن ها هیچ چیزی جز پول ندارند. سعودی ها هزینه نیروهای مان

را پرداخت می کنند و ما به خوبی از آن ها محافظت می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "مواضع ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با شاه سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع ضد ایرانی وزیر دفاع آمریکا بعد از دیدار با شاه سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید