علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان

به گزارش وبلاگ مطالعه، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان را کاهش عرضه در میادین مرکزی میوه و تره بار، افزایش تقاضا و از بین رفتن این محصولات در سیلهای اخیر خاطرنشان کرد.

علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان

اسدالله کارگر در گفت وگو با وبلاگ مطالعه با بیان اینکه در حال حاضر پیازها از روی زمین جمع شده و 90 درصد آنها داخل سردخانه و انبار نگهداری می گردد، اظهار کرد: پیاز زرد از شهرستان قهدریجان استان اصفهان و پیاز قرمز از تبریز تامین می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت این محصول با افزایش همراه بوده است؟ اظهار کرد: عرضه پیاز در میادین میوه و تره بار کم و تقاضای آن زیاد بوده؛ بنابراین قیمت ها با افزایش روبرو شده است. همچنین این ایام نیز زمان برداشت پیاز جنوب بود که با بارندگی ها و سیل اخیر این محصول از بین رفت.

خسارت سیل اخیر به پیاز و بادمجان

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی افزود: بیش از 80 درصد پیاز بهاره از جنوب کشور و شهرهای دزفول، جیرفت و بندرعباس تامین و با ورود پیاز نو، قیمت ها شکسته می گردد. حداکثر فصل برداشت پیاز چهار تا پنج ماه است و قرار بود در هفته های اخیر، این پیازها برداشت گردد که متاسفانه سیل باعث از بین رفتن آنها شد. همچنین عمده بادمجان کشور نیز اکثرا از جنوب و بندرعباس تامین می گردد و همین بارندگی و سیل اخیر باعث شد به این محصول نیز خسارت وارد گردد.

کارگر توضیح داد: هر سال واسطه ها و انبارداران بعضی محصولات را عمده خریداری نموده و دپو می نمایند. به عبارت دیگر محصولات درجه یک را داخل سردخانه قرار می دهند و در مواقعی که سودشان بیشتر گردد، این محصولات را به فروش می رسانند.

وی در خاتمه گفت: تا دو الی سه هفته آینده پیاز گران خواهد بود تا کشاورزان بتوانند دوباره پیاز بکارند، پیاز نو وارد بازار گردد و قیمت ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش قیمت پیاز و بادمجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید