تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه ها، به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون

به گزارش وبلاگ مطالعه، معاون رئیس جمهور به جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه ها اشاره نمود و گفت: ملاک حفظ اشتغال کارگران است و به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون تومان پرداخت می گردد.

تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه ها، به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون

به گزارش گروه مالی وبلاگ مطالعه، محمد نهاوندیان معاون مالی رئیس جمهور با اشاره به شرایط بنگاه ها برای دریافت تسهیلات، اظهارداشت: تصمیم گرفته شد ملاک کارگر باشد. شرط استفاده از تسهیلات برای بنگاه ها این است که کارگر خود را بیکار ننمایند لذا به تعداد و تناسب کارگری که در لیست بیمه 3 ماه آخر یعنی بهمن و اسفند در بنگاه هایی که با الزام دولت تعطیل شدند معادل 16 میلیون تومان پرداخت می گردد. در بنگاه های دسته دوم که به سبب آثار طبیعی و رعایت شرایط بهداشتی بازار را از دست دادند به ازای هر کارگر 12 میلیون تومان دریافت می نمایند.

وی به جزئیات هزینه کرد این تسهیلات پرداخت و گفت: در بنگاه های دسته اول، 50 درصد و در دسته دوم 70 درصد این تسهیلات باید به دستمزد کارگران اختصاص یابد. شرط این تسهیلات این است که باید به کارگران داده گردد.

نهاوندیان ادامه داد: همچنین 50 درصد تسهیلات به جامانده در دسته اول و 30 درصد تسهیلات باقی مانده در دسته دوم برای هزینه ثابت و عملیاتی بنگاه اختصاص می یابد. مانند اجاره آب، برق و هزینه های جانبی یا مواد اولیه فراوری شده و یا فروش نرفته است.

وی تاکید نمود: ملاک حفظ اشتغال است و در کنار آن مصالحه بنگاه داری دیده شده است مثلاً اگر در دسته اول بنگاهی 10 کارگر دارد 160 میلیون تومان برای این سه ماه دریافت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه ها، به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات به بنگاه ها، به ازای هر کارگر 12 یا 16 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید