اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید

به گزارش وبلاگ مطالعه، ارتش آمریکا نخستین سلاح لیزری ضد پهپاد را که پهپادها را شناسایی و ساقط می نماید، از شرکت ریتون(Raytheon) دریافت کرد.

اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید

به گزارش وبلاگ مطالعه و به نقل از انگجت، شرکت ریتون(Raytheon) درست پس از گذشت یک سال از معرفی فناوری سلاح لیزری ضد پهپاد، اولین سلاح مجهز به این فناوری را به نیروی هوایی ایالات متحده تحویل داده است.

این سلاح یک سیستم لیزری پرانرژی است که بر روی یک وسیله نقلیه زمینی کوچک نصب شده است و از حسگرهای الکترونوری یا مادون قرمز برای تشخیص و ردیابی پهپادها استفاده می نماید. پس از آنکه این سلاح، پرواز یک پهپاد مشکوک را شناسایی و ردیابی می نماید، فعالیت آن را با لیزر خود در فرآیندی که تنها چند ثانیه طول می کشد، خنثی و ساقط می نماید.

ریتون می گوید این سیستم می تواند قدرت مورد احتیاج خود را از یک خروجی 220 ولت استاندارد بگیرد و با هر بار شارژ، دهها موج لیزر را که تعداد دقیق آن ذکر نشده است، شلیک کند.

این سسیستم همچنین در صورت احتیاج برای کار به مدت طولانی می تواند با یک ژنراتور جفت گردد.

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا به تازگی این سیستم ضد پهپاد را دریافت نموده است و آن را برای یک سال استفاده آزمایشی در خارج از آمریکا مستقر خواهد نمود. این آزمایش به اپراتورها آموزش می دهد که چگونه می توانند از این سیستم استفاده نمایند و اینکه این سلاح چقدر در شرایط واقعی موثر است.

قاعدتا از این سلاح برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات هواپیماهای بدون سرنشین دشمن در پایگاه های نظامی و ساقط کردن پهپادهای مسلح استفاده می گردد.

روی آزودو رئیس شرکت ریتون می گوید: پنج سال پیش کمتر کسی نگران تهدید هواپیماهای بدون سرنشین بود. اما حالا همواره در خصوص تعدی و حملات پهپادها می شنویم. مشتریان ما این اتفاق را دیدند و از ما خواستند که یک سلاح ضد پهپاد درست کنیم و ما این کار را انجام دادیم. ما این کار را در کمتر از 24 ماه انجام دادیم.

ویدیوی زیر چگونگی کار سیستم ضد پهپاد این شرکت را نشان می دهد:

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سلاح لیزری ضد پهپاد به ارتش آمریکا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید