این جاذبه ها را رایگان ببینید!

به گزارش وبلاگ مطالعه، بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان

تجربه بازدید از جاذبه های کم هزینه در طول سفر صرفاً به این معنا نیست که تنها اجازه داریم به نمای بیرونی ساختمان های قدیمی و موزه ها چشم بدوزیم. به علاوه، بازدید از مکان های فوق العاده و انجام کارهای جدید همیشه برای ما پرخرج و هزینه بر نخواهد بود. در حقیقت، گاهی اوقات تجربه این کارها هیچ هزینه ای در پی نخواهد داشت. در این مطلب، شما را با 9 جاذبه گردشگری موجود در سراسر دنیا آشنا می کنیم که بازدید از آن ها حتی یک ریال هم برایتان هزینه نخواهد داشت، با خبرنگاران همراه باشید.

این جاذبه ها را رایگان ببینید!

سمفونی پایکوبی نور، هنگ کنگ، چین (Symphony of Light Show - Hong Kong, China)

بازدید از مناظر دیدنی بندرگاه ویکتوریا در هنگ کنگ، یکی از آن دسته فعالیت های بدون هزینه ای به شمار می رود که در یکی از گران ترین شهرهای جهان امکان پذیر می باشد. از خیابان استارز (Stars ستارگان) در مرکز خرید سیم شا سویی (Tsim Sha Tsui)، می توان تمام شکوه نیم سایه مشهور هنگ کنگ را به چشم دید. قدم زدن در خیابان استارز (نمونه ای شبیه به پیاده روی مشاهیر هالیوود در شهر هنگ کنگ) در تمام ساعات روز لذت بی مانندی را به همراه خواهد داشت. شب ها پس از ساعت 8 نیز بزرگ ترین نمایش دائمی نور و صوت جهان در این منطقه شروع می شود. سر و صدای این نمایش مستقیماً از خیابان استارز به گوش می رسد. در شب، نورهایی از آسمان خراش های موجود در سراسر بندرگاه هنگ کنگ ساطع شده و نمایش زیبایی از پایکوبی نور و موسیقی برپا می شود.

موزه اسمیتسونیان، واشنگتن دی. سی، ایالات متحده آمریکا (Smithsonian Museums - Washington, DC, USA)

در سفر به پایتخت آمریکا، بازدید از 19 موزه و گالری اسمیتسونیان از آن دسته فعالیت هایی است که بدون شک به گردشگران توصیه می شود. هرچند در زمان های غیر اداری، این موزه ها نیز بسته هستند. روح سنت لوئیس واقع در موزه ملی هوا و فضا؛ الماس امید واقع در موزه ملی تاریخ طبیعی؛ و کفش های یاقوت دوروتی در فیلم جادوگر شهر اُز واقع در موزه ملی تاریخ آمریکا، از جمله اشیای تاریخی و فرهنگی برجسته این موزه ها به حساب می آیند. موزه های اسمیتسونیان و باغ وحش ملی در تمام طول سال به جز روز کریسمس، برای بازدید عموم باز هستند و هیچ گونه مبلغ ورودی از افراد دریافت نمی شود.

پارک جانورشناسی سنت لوئیس، سنت لوئیس، ایالات متحده آمریکا (St. Louis Zoological Park - St. Louis, USA)

بازدید از یکی از باغ وحش های دارای امتیاز در آمریکا به دلیل پرداخت مالیات های منطقه ای یکی از این فعالیت های رایگان به شمار می رود. قدمت این باغ وحش به بیش از یک قرن پیش باز می شود. اولین نمایشگاه آن (تالار پرندگان) در سال 1904 برای شرکت در نمایشگاه جهانی سنت لوئیس بازگشایی شد. در حال حاضر بیش از 655 گونه جانوری مختلف و در مجموع بیش از 19 هزار حیوان در این باغ وحش نگهداری می شود. گسترده ترین زیاگان (زیاگان یا فانا: مجموعه گونه های جانوری هستند که در دوره ای مشخص در یک منطقه جغرافیایی زندگی می نمایند) در بعضی از گونه ها از نمایش گربه سان ها گرفته تا محوطه پنگوئن ها، در این باغ وحش وجود دارد. در سال 2013، باغ وحش اقدام به ساخت قسمتی برای نمایش خرس قطبی تازه واردی به ارزش 15 میلیون دلار نمود. این بخش در سال 2015 افتتاح شد و تصمیم گرفته شد تا یک جفت خرس قطبی نر و ماده در این قسمت نگهداری شود به این امید که این دو خرس قطبی در آینده توله های کوچکی به جهان آورند.

خیابان هنر موگانشان، شانگهای، چین (Moganshan Art Street - Shanghai, China)

در سال های اخیر، قلمروی هنر معاصر چین رونق بسیار یافته و این رونق بیش از همه در خیابان موگانشان شانگهای به چشم می خورد. بخشی از جامعه هنرمندان در مجموعه ای از استودیوهای واقع در راستا این خیابان مشغول کار هستند. بازدید از این استودیوها برای عموم آزاد است. اگر خوش شانس باشید، هنگام بازدید از یکی از این استودیوها هنرمندانی را که مشغول فعالیت هستند، ملاقات خواهید کرد و می توانید شاهد روند خلاقانه کار آن ها باشید. بخشی از این دیوار به طول 100 متر نمایانگر دیوارنگاری های این شهر است.

کنسرت در وقت نهار، آمستردام، هلند

free-amesterdam از ماه سپتامبر تا ژوئن، در تالار کنسرت رویال واقع در آمستردام هر چهارشنبه عصر، به مدت سی دقیقه کنسرتی از نوازندگان مشهور جهانی به رایگان برگزار می شود. در روزهای عادی، شرکت در یکی از کنسرت های این تالار با شکوه چیزی بیش از 100 دلار هزینه خواهد داشت. این کنسرت های رایگان اغلب بخشی از جلسات تمرین ارکستر، تکنوازان و هنرمندان آینده دار است که کراوات های مشکی رنگی بسته اند. در بخش های دیگر آمستردام همچون موزیک تیاتر (Muziektheater) نیز در مدت زمان اکتبر تا ژوئن کنسرت های رایگانی اجرا می شود که در آن بعضی از بهترین گروه های کر و ارکسترهای کشوری هنرنمایی می نمایند. این برنامه های موسیقیایی هر سه شنبه ساعت 12.30 دقیقه برگزار می شود.

سواحل شهری، شهرهای بزرگ اروپا

شهرهای بزرگ اروپا اغلب از تاریخ و معماری فوق العاده و نمادهای جالب توجهی از مدرنیسم برخوردار هستند. اما نمی توان آن ها را شهرهای ساحلی درخور توجهی دانست (به استثناء بعضی شهرهای خوش اقبال همچون بارسلونا). به منظور اصلاح این نقص و کمبود آشکار، در سال های اخیر مفهوم سواحل شهری بسیار رونق گرفته است. بخش هایی کاملا پوشیده از شن و ماسه، مجهز به جایگاه هایی برای حمام آفتاب و نیز چترها و سایبان های مخصوص که دقیقاً در مرکز شهر واقع شده اند. چنین سواحلی را می توان در پاریس، مادرید، آمستردام، وین، و بسیاری از مناظر شهری دیگر نیز یافت. به طور کلی در این سواحل امکان شنا وجود ندارد، اما این موضوع باعث نمی شود تا حداقل از آفتاب بی نظیر این شهرهای قدیمی اروپایی لذت نبرید.

منبع: الی گشت

به "این جاذبه ها را رایگان ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جاذبه ها را رایگان ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید