امکان شناسایی گندیدگی بافت انسانی با نانوزیست حسگر های ارزان محقق می گردد

به گزارش وبلاگ مطالعه، یک شرکت نانویی پیروز به ساخت نانوزیست حسگری شده که با قیمت کم و در مدت زمان کوتاه قادر است تا گندیدگی بافت انسانی را تشخیص دهد.

امکان شناسایی گندیدگی بافت انسانی با نانوزیست حسگر های ارزان محقق می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ مطالعه، یک شرکت نوپای ناویی در سوئیس با همکاری محققان همین مرکز اقدام به ساخت زیست حسگری نموده که می توان از آن برای تشخیص سریع بعضی بیماری ها نظیر گندیدگی بافت استفاده کرد. این زیست حسگر به دلیل قابل حمل بودن، در بیمارستان ها و آمبولانس ها می تواند به نجات جان انسان ها یاری کند.

هر چهار ثانیه یک نفر در اثر مشکل گندیدگی بافت جان خود را از دست می دهد و از هر ده مرگ ومیری که در دنیا رخ می دهد یک مورد به این بیماری مربوط می گردد. در گندیدگی بافت، بدن به وجود یک نوع عفونت باکتریایی پاسخ التهابی می دهد.

با به تاخیر افتادن تشخیص این مشکل، به ازای هر ساعت تاخیر هشت درصد افزایش خطر مرگ بیمار را تهدید می نماید، این در حالی است که در حال حاضر 72 ساعت زمان برای تشخیص احتیاج است.

این دستگاه جدید می تواند در مدت چند دقیقه تشخیص بیماری را انجام دهد. در این راهبرد جدید، از فناوری نانو استفاده شده است و در نهایت چیزی شبیه به تست بارداری ساخته شده که با آن زیست شناساگر های بیماری به سرعت تشخیص داده می گردد.

از آنجایی که این زیست حسگر از فناوری پلاسمونیک بهره مند است، می توان آن را با قیمت کم و در ابعاد کوچک فراوری کرد. با استفاده از این فناوری می توان تعداد بسیار زیادی از زیست شناساگر ها را تشخیص داد، در واقع این فناوری برای تشخیص سریع تعداد زیادی از بیماری ها مناسب است.

پژوهشگران این پروژه این ابزار را در بیمارستان دانشگاه والدهبرون اسپانیا مورداستفاده قرار دادند تا عملکرد آن موردبررسی قرار گیرد.

در این زیست حسگر از سطوحی از جنس طلا که دارای نانوحفره بوده، استفاده شده است که خواص نوری ویژه ای دارد. با استفاده از این آرایه نانوحفره ای می توان با دقت بالا زیست شناساگر ها را شناسایی کرد.

محققان با استفاده از این فناوری و با یاری نمونه خون بیمار و بهره گیری از لامپ LED و یک دوربین CMOS پیروز به تشخیص زیست شناساگر شدند.

در این فناوری وجود شناساگر های زیستی موجب تغییر خواص نوری سطح آرایه شده که این موضوع توسط دوربین تشخیص داده می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امکان شناسایی گندیدگی بافت انسانی با نانوزیست حسگر های ارزان محقق می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "امکان شناسایی گندیدگی بافت انسانی با نانوزیست حسگر های ارزان محقق می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان شناسایی گندیدگی بافت انسانی با نانوزیست حسگر های ارزان محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید