5 موزه برتر کشور اژدها

به گزارش وبلاگ مطالعه، آشنایی با تاریخ و فرهنگ چین در موزه های برتر این کشور

موزه های برتر چین در سرتاسر این کشور پراکنده شده اند و شامل ساختمان های محافظت شده کهن، مقبره 2200 ساله و موزه های مدرن با کالکشن های بزرگ می شود. این موزه ها برای آشنایی با چین و تاریخ آن مکان های فوق العاده ای هستند. در اینجا با 5 تا از برترین موزه های این کشور که به ترتیب اولویت آورده شده اند آشنا می شوید. با خبرنگاران همراه باشید:

5 موزه برتر کشور اژدها
  • شهر ممنوعه (موزه کاخ سلطنتی) : این شهر که عظیم ترین مجموعه محافظت شده در کشور چین است در قلب بیجینگ قرار گرفته است و قدمتی 600 ساله دارد. این شهر مابین سال های 1406 و 1420 ساخته شده است و جایگاه و قلعه بیش از 24 امپراطوری بوده است. در زمانهای قدیم، افراد عادی و معمولی اجازه وارد شدن به این شهر را نداشته اند و دلیل نامگذاری شهر هم همین است. به جرات می توان گفت شهر ممنوعه بهترین معماری را در سرتاسر چین دارد. موزه کاخ هم چیزهای زیادی راجع به تاریخ چین دارد و برای افرادی که علاقه به یادگیری فرهنگ و تاریخ دارند، مناسبترین جا است.
  • موزه ارتش تراکوتا: موزه ارتش تراکوتا بخش کوچکی از مقبره امپراطور اول است و این مقبره به خاطر اندازه اش شناخته شده است. مقیاس اشیا قرار داده شده در این موزه یکی دیگر از موارد بحث برانگیز موزه است که باعث محبوبیت آن شده است. موزه ارتش تراکوتا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در کشور چین است و همیشه مورد تحسین و توجه توریست های خارجی بوده و هست.
  • موزه شانگهای: این موزه مدرن بزرگ محبوب گردشگران خارجی است. این موزه تقریبا مدرن ترین موزه چین است که وسایل و اشیا آنتیکی از تاریخ همه منطقه در آن نگهداری نمی شود. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این موزه، ظورف سفالی و چینی ای است که از نظر زیبایی در تمام منطقه بی رقیب هستند. این موزه در میدانی به نام میدان مردم (People square) قرار گرفته است که خود این میدان هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری است.موزه تاریخ Shaanxi: اغراق نیست اگر بگوییم که این موزه، کهن ترین گنج قدیمی را در بین همه موزه های قاره دارد. بازدید از ارتش تراکوتا، دید جالبی درباره چگونگی گسترش تمدن در منطقه بهتان می دهد و بعد از آن نوبت بازدید از این موزه می رسد. این موزه 3 سالن نمایش و گالری دارد که در 4 طبقه واقع است. در این موزه، اشیای گران قیمت قدیمی چینی از جنس برنز و سرامیک و نقاشی های باشکوه و خاصی وجود دارد.
  • موزه ملی- سومین موزه پربازدید دنیا: موزه ملی سومین موزه پر بازدید ومحبوب دنیاست، اما با وجود جاذبه های بیشمار دیگر در بیجینگ، توریست های خارجی معمولا این موزه برتر را که در شرق میدان تیان آنمن قرار گرفته از دست می دهند. اگر چه موزه ملی اشیای قدیمی و آنتیک زیادی دارد اما بیشترین تمرکز آن روی تاریخ و تاریخ امپراطوری چین، پیروزی کمونیسم و تاریخ مدرن چین است.

منبع: chinahighlights.com

منبع: الی گشت

به "5 موزه برتر کشور اژدها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 موزه برتر کشور اژدها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید