سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحریم نیست!

به گزارش وبلاگ مطالعه، در حالی که مقامات ایران بار ها اعلام کرده اند که تحریم های مالی ایران از سوی آمریکا باعث ایجاد مشکل برای واردات دارو و مواد غذایی شده، اما سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به این محدودیت مدعی شد که ارسال دارو و مواد غذایی و کالا های بشردوستانه به ایران تحت تحریم آمریکا قرار ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحریم نیست!

به گزارش وبلاگ مطالعه، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد روز سه شنبه در پیامی در توئیتر بار دیگر مدعی شد که ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحت تحریم های آمریکا قرار ندارد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: تحریم های آمریکا واردات غذا، دارو و تجهیزات پزشکی یا کالاهای بشردوستانه را هدف قرار نداده است. استاد ایرانی ها نشان می دهد که از ماه ژانویه (دی-بهمن) شرکت های بهداشتی آنها قادر به واردات کیت های تست بدون مانعی از تحریم های آمریکا بوده اند.

پیش از این میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در توئیتر نوشته بود: حامیان سیاست فشار حداکثری آمریکا در تلاش هستند تا به توجیه بپردازند. آنها می گویند که ارسال غذا و دارو به ایران تحریم نشده است. این درست است اما واقعیت این است که حتی کالاهای کاملا بشردوستانه نیز به دلیل محدودیت های مالی قابلیت انتقال به ایران به شیوه معمول را ندارد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحریم نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ارسال دارو و مواد غذایی به ایران تحریم نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید