فراوری سوزن پیشرفته برای تزریق زیرجلدی

به گزارش وبلاگ مطالعه، محققان دانشگاه ام آی تی، از فراوری نمونه اولیه یک سرنگ دارای سوزن برای تسهیل تزریق زیر جلدی خبر داده اند.

فراوری سوزن پیشرفته برای تزریق زیرجلدی

در سال های اخیر نسل جدیدی از داروهای بیولوژیک فراوری شده اند که می توان آنها را بر مبنای احتیاجهای خاص بیماران شخصی سازی کرد. اما تزریق آنها به زیرپوست به علت ماهیت چسبنده و حجیم این داروها سخت است. محققان برای حل این مشکل نسل جدیدی از سرنگ های دارای سوزن را فراوری نموده اند.

چسبناکی داروهای بیولوژیک انتقال آنها به وسیله سوزن های استاندارد را هم سخت می سازد و استفاده از روش های تزریق غیر سوزنی هم پرهزینه بوده و هم در بسیاری از کشورها در دسترس نیست.

سوزن جدید فراوری شده برای حل این مشکل دارای دو مخزن تو درتو برای انتقال دارو است. مخزن اولی که در داخل مخزن دیگر قرار گرفته، حاوی خود دارو است و مخزن دوم حاوی یک مایع روان کننده سازگار با محیط زیست است که فرایند انتقال دارو به زیرپوست را تسهیل می نماید. هر دو مخزن با فشار تنها یک دسته فعال می شوند.

با فشردن دسته یادشده یک لایه روان کننده مایع به داروی چسبناک اضافه می گردد و دو مایع به راحتی از سوزن عبور نموده و به بدن منتقل می شوند. در جریان استفاده آزمایشی از این سوزن، چسبناک ترین داروهای بیولوژیک با وارد آوردن یک هفتم فشار مورد احتیاج برای تزریق چنین داروهایی به بدن بیماران منتقل شدند. برنامه ریزی برای فراوری انبوه این سوزن ها هم اکنون در حال اجرا است.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "فراوری سوزن پیشرفته برای تزریق زیرجلدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سوزن پیشرفته برای تزریق زیرجلدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید