فوتبال پایه در پیچ و خم مسائل مالی و نبود زمین

به گزارش وبلاگ مطالعه، عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می گوید این فدراسیون برای تشکیل تیم های پایه و برگزاری اردوهای مستمر با مسائل مالی و کمبود زمین تمرین روبرو است.

فوتبال پایه در پیچ و خم مسائل مالی و نبود زمین

به گزارش وبلاگ مطالعه، تیم ملی فوتبال امید با ناکامی در دور مقدماتی قهرمانی آسیا، مجوز حضور در دور نهایی را به دست نیاورد و بعد از برگشت از مسابقات، مربی این تیم برکنار و بازیکنان هم به باشگاه های خود رفتند. بعد از ناکامی امیدها، تیم ملی جوانان هم بعد از تغیییرات گسترده، با فرهاد پورغلامی راهی مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا شد و با قرار دریافت در رده دوم گروه خود پیروز به دریافت مجوز حضور در مرحله نهایی نشد.

با این نتایج در حال حاضر بازیکنان تیم های ملی نوجوانان که در جام جهانی زیر 17 سال هند خوش درخشیدند به همراه بازیکنان تیم ملی جوانان و امید بدون حضور در اردوهای ملی، تمرینات خود را در باشگاه های کوچک و بزرگ پیگیری می کنند. با این حال، تیم ملی امید ایران تابستان سال جاری به عنوان کننده فوتبال ایران در بازی های آسیایی جاکارتای اندونزی حاضر می شود اما هنوز کادر فنی این تیم برای برگزاری تمرینات و بازی های محبت آمیز معین نشده است.

فریدون معینی، عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال و رییس کمیته جوانان درباره شرایط های ملی پایه توضیحاتی را ارائه کرد. او درباره تشکیل تیم ملی امید گفت: بعد از ناکامی تیم ملی امید در قرقیزستان، این تیم نمی تواند در مسابقات نهایی حاضر شود اما تابستان سال جاری بازی های آسیایی را پیش رو داریم و به دنبال یک برنامه ریزی مناسب هستیم که پتانسیل بازیکنان ایرانی به نحو احسن استفاده شوند. فعلا دستورالعمل این بازی ها ارائه شده که مسابقات از 28 مرداد تا 11 شهریور برگزار می شود.

معینی درباره صعود نکردن تیم ملی جوانان به مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا و رها کردن این تیم و بازیکنانش گفت: یکسری مسائل در فدراسیون فوتبال وجود دارد اما این نظر را قبول دارم. باید مانند کشورهای توسعه یافته به کارمان ادامه دهیم. بعد از ناکامی ایتالیا در صعود به جام جهانی مسئولان فوتبال این کشور کارشان را رها نکردند و با قدرت کارهای خود را پیش می برند. باید این نگاه در فدراسیون هم وجود داشته باشد. پیروزیت تیم های ایرانی به دلایل متعددی ربط دارد. نباید از شانس هم بگذریم. تیم ملی جوانان از موقعیت های خود استفاده می کرد، الان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود.

معینی درباره نگاه نتیجه گرایانه فدراسیون فوتبال به فوتبال پایه و اخراج مربیان بعد از نتایج ضعیف مانند برکنار پیروانی و پورغلامی تاکید کرد: من با نظر شما موافقم که نباید مربیان را برکنار کنیم. آنها با حضور در مسابقات یک تجربه ارزشمند کسب کردند اما چه کسی گفته پورغلامی اخراج شده است؟ ما چیزی به او نگفتیم. بعد از حذف تیم ملی هنوز برنامه ای نداریم. باید برای آینده برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال یادآور شد: فدراسیون فوتبال با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کند. خود ما هم دوست داریم همیشه اردو داشته باشیم اما اداره کردن حدود 18، 19 تیم کار آسانی نیست. فدراسیون از نظر مالی در مضیقه است. از طرفی ما بحث استعدادیابی و پرورش بازیکنان را رها نکردیم. هر چند این کار وظیفه باشگاه ها است اما ما به جای آنها این کار را می کنیم. باید زمینه پرورش بازیکنان جوان در باشگاه های ایرانی ایجاد شود.

معینی درباره نبود زمین با کیفیت برای تیم های ملی گفت: تیم ملی بزگسالان ما زمین تمرین ندارد. شما فکر کنید بازیکنان ما کجا باید تمرین کنند؟ هند در طول سه سال، 27 زمین تمرین ساخته است. کدام هیات یا باشگاه ما برای تیم پایه خود یک زمین خوب ایجاد کرده است. وقتی زمین تمرین نداریم، برگزاری تمرین کار سختی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فوتبال پایه در پیچ و خم مسائل مالی و نبود زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال پایه در پیچ و خم مسائل مالی و نبود زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید