خبرنگاران خودسوزی مرغزار دهنو شهرستان بروجن مهار شد

به گزارش وبلاگ مطالعه، شهرکرد- خبرنگاران- مدیر مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجن از مهار آتش سوزی مرغزار دهنو در این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران خودسوزی مرغزار دهنو شهرستان بروجن مهار شد

اسماعیل یزدانی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ مطالعه اضافه کرد: در این آتش سوزی یک هکتار از مرغزار دهنو بروجن به دلیل خودسوزی دچار حریق شد.

وی گفت: این آتش سوزی با کوشش 6 ساعته نیروهای آتش نشانی، جوامع محلی، یگان محیط زیست و منابع طبیعی و دهیاری و بخشداری منطقه مهار شد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال وبختیاری نیز علت این آتش سوزی را خودسوزی بیان کرد و گفت: این مرغزار در گذشته به عنوان تالاب فصلی بود که براساس آخرین فهرست سازمان محیط زیست کشور و هیات وزیران که در اسفندماه سال 97 صادر شد، به عنوان محیط تالابی از این منطقه نام برده نشده است.

شهرام احمدی گفت: این تالاب فصلی به دلیل برداشت بی رویه آب، خشکسالی های اخیر و تخصیص نیافتن حق آبه در چند سال اخیر به مرغزار تبدیل شده است.

وی گفت: این مرغزار ارزش تالابی خود را در چند سال گذشته از دست داده است و هم اکنون به یک مرغزار تبدیل شده است.

تالاب دهنو در فاصله 20کیلومتری شهر بروجن واقع شده است که در زمان حیات مکانی برای پرندگان مهاجر از قبیل خروس کولی، اگرتها، حواصیل، اردک و مرغابی ها در فصل پاییز و زمستان بوده است.

بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خودسوزی مرغزار دهنو شهرستان بروجن مهار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خودسوزی مرغزار دهنو شهرستان بروجن مهار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید