انعقاد 3 قرارداد و 7 تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب

به گزارش وبلاگ مطالعه، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مهم ترین تفاهم نامه تکمیل دانش فنی ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پایلوت صنعتی غشاء روش و اسمز معکوس است که برای آب شیرین کن ها بسیار کاربرد دارد.

انعقاد 3 قرارداد و 7 تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب

نادرقلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ مطالعه درباره قراردادهایی که بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب منعقد شده است، گفت: روزهای نهم و دهم آذرماه امسال در صندوق توسعه فناوری جلساتی با حضور سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برگزار گردید.

وی اضافه نمود: در طی این گردهمایی 2 روزه عمده مباحث در حوزه آب ، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست اعلام احتیاجهای فناورانه بخش های دولتی و شرکت های خصوصی تولیدی بخش آب بود و پاسخ به این احتیاجها به وسیله شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها صورت گرفت که منجر به بسته شدن 3 قرارداد و 7 تفاهم نامه شد.

قراردادهای منعقد شده بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درمورد قراردادهای منعقد شده گفت: مهم ترین بحث قراردادی ما بکارگیری فناور ی های نوین برای تامین آب شرب روستاهای استان خوزستان به ویژه در مناطق محروم بود که بین شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان، شرکت دانش بنیان PNF و معاونت علمی و فناوری به امضا رسید.

ابراهیمی اعلام نمود: در همین رابطه یک فناوری جدید برای توسعه غشاهای سرامیکی سیلیکون کاربرگ است که مقرر شد تامین آب شرب یکی از مناطق شهرستان قزوین با این روش فناورانه انجام گردد که بین استانداری قزوین، آب و فاضلاب شهر قزوین و یک شرکت فناور به امضا رسید و معاونت علمی و فناوری، منابع آب لازم را برای یکی از شهرک های اطراف قزوین با استفاده از این روش تامین کند.

وی در ادامه گفت: قرارداد سوم بومی سازی و ساخت تجهیزات فناورانه قفس های پرورش ماهی در دریا است که بین یک شرکت فناوری دریایی با یک شرکت سازنده قطعات امضا شد و اینها 3 قراردادی بودند که با عدد و رقم به نتیجه رسیدند.

تامین آب شرب مناطق روستایی با استفاده از روش های نوین فناورانه

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه درباره تفاهم نامه های منعقد شده بین شرکت های دانش بنیان و حوزه آب گفت: تفاهم نامه های همکاری در زمینه های مختلف به امضا رسید که در استان بوشهر برای تامین آب شرب مناطق روستایی با استفاده از روش های نوین فناورانه تفاهم نامه ای بین استانداری بوشهر، معاونت علمی و فناوری شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر و یک شرکت فناور منعقد شد که بر این اساس 10 روستا با این روش آبرسانی شوند.

ابراهیمی ادامه داد: در همین رابطه استفاده از سیستم های فناوری و فناوری های نوین مانند سنجش از دور، سیستم های اطلاع جغرافیایی در صنعت بیمه بین معاونت عملی و فناوری و صندوق بیمه کشاورزی قراردادی به امضا رسید و قرار شد از سیستم ها و فناوری های نوین در بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه استفاده گردد.

قطع وابستگی مان به واردات مجعول ها و غشاهای اسمز معکوس

وی درمورد مهم ترین تفاهم نامه منعقد شده گفت: مهمترین تفاهم نامه تکمیل دانش فنی ساخت، راه اندازی و بهره برداری از پایلوت صنعتی غشاء روش و اسمز معکوس است که برای آب شیرین کن ها بسیار کاربرد دارد؛ این قرارداد و تفاهم نامه بین حوزه آب و سازمان گسترش و نوسازی صنایع امضا شد و یکی از کارهای بزرگ حوزه و از مهم ترین تفاهم نامه ها است. با اجرای این قرارداد وابستگی مان به واردات مجعول ها و غشاهای اسمز معکوس قطع خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمود: یک صندوق پژوهش و فناوری بین بخش خصوصی و شتاب دهنده آبان به امضا رسید؛ برای تشکیل صندوق پژوهش فناوری در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست که قرار است اجرایی گردد.

ابراهیمی اضافه نمود: در حوزه آب، برق، انرژی و هوشمندسازی شبکه های آب، برق وزارت نیرو و کاهش تلفات در شبکه های برق و بهینه سازی مدیریت حوزه آب قراردادی بین شرکت مادر تخصصی وزارت نیرو و یک شرکت فناور به امضا رسید.

وی اضافه نمود: در حوزه موضوعات فناورانه آب یک تفاهم نامه و قراردادی بین معاونت فناوری ساتکاپ و یکی از شرکت های دانش بنیان به امضا رسید که خدمات مورد احتیاج صنعت آب وزارت نیرو از این طریق پاسخگویی شرایط مناسب برای پاسخ به سوالات را فراهم نموده است.

حضور 100 شرکت دانش بنیان و استارتاپی

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قراردادی هم بین ساتکاپ و شتاب دهنده آبان به امضا رسید؛ در موضوع توسعه فناوری های نمک زدایی، شیرین سازی و تصفیه پساب های صنعتی درحوزه روستایی و شهری بود که حدود 100 شرکت دانش بنیان و استارتاپی طی 2 روز گردهمایی حضور داشتند.

ابراهیمی درباره احتیاجهای بخش اجرایی کشور در حوزه آب اعلام نمود: اتفاق خوبی که افتاد این بود که خیلی از احتیاجهایی که بخش های اجرایی کشور در حوزه آب یا شرکت ها و هلدینگ های کشاورزی در حوزه بنیاد مستضعفان در حوزه کشت و صنعت ها، آستان قدس رضوی، بنیاد علوی مطرح کردند توسط شرکت های دانش بنیان در قالب اعلام احتیاجهای فناورانه پاسخگویی برایشان حاصل شد.

جبران احتیاجهای بخش صنعت در حوزه آب، خشکسالی و محیط زیست

وی در انتها درباره فواید این تفاهم نامه ها و قراردادها بیان نمود: استفاده از دانش فنی و علم روز در حوزه های آب یکی از مباحث اصلی است که ما را از وابستگی و اعلام احتیاج به خارج از کشور جلوگیری می نماید؛ با بستن این قراردادها و تفاهم نامه ها خیلی از احتیاجهای بخش صنعت ما در حوزه آب، خشکسالی و محیط زیست از این طریق جبران می گردد و وابستگی مان قطع می گردد در عین حال کسب و کارهای جدید، اشتغال جدید و ثروت آفرینی جدید در بخش دانشی کشور و مباحثی با عدم وابستگی و اتکا به نیروهای بومی، دانشمندان جوان و نیروهای شرکت های دانش بنیان، استارتاپی داریم که از این طریق جبران می گردد و پاسخگویی لازم برایش فراهم می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "انعقاد 3 قرارداد و 7 تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد 3 قرارداد و 7 تفاهم نامه بین شرکت های دانش بنیان و مسؤولان حوزه آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید