اردوغان برخلاف ادعای دیروز، با مایک پنس دیدار کرد

به گزارش وبلاگ مطالعه، فارس نوشت: علی رغم اینکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته گفته بود با مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار نمی کند، این ملاقات امروز (پنجشنبه) انجام شد.

اردوغان برخلاف ادعای دیروز، با مایک پنس دیدار کرد

پنس و اردوغان قرار است در این گفت وگو عملیات نظامی ترکیه با نام چشمه صلح در شمال سوریه را به بحث بگذارند.

این دیدار در حالی انجام شد که روز گذشته (چهارشنبه) اردوغان در پاسخ به خبرنگار شبکه اسکای نیوز، در مورد این که درباره چه مسائلی با پنس و پامپئو که به ترکیه سفر نموده اند گفت وگو خواهد نمود گفت: با آن ها گفت وگو نمی کنم. آن ها باید با همتایان خودشان صحبت نمایند. اگر ترامپ به اینجا بیاید با او صحبت خواهم کرد.

سفر پنس به ترکیه یک روز پس از آن انجام می گردد که کاخ سفید نامه ای را منتشر کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا 9 اکتبر (17 مهر) برای اردوغان ارسال نموده بود. ترامپ در این نامه از اردوغان خواسته بود با شبه نظامیان کُرد مستقر در شمال سوریه به توافق رسیده و عملیات نظامی علیه آن ها را لغو کند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز (پنجشنبه) خاطرنشان کرد واکنش آنکارا به نامه توهین آمیز ترامپ به همتای ترکیه ای خود، شروع عملیات نظامی چشمه صلح در سوریه بود.

دولت آمریکا اخیراً گفته است که در برابر ترکیه به دلیل عملیات مذکور، سه راه بیشتر پیش رو ندارد، یا اینکه برای مقابله با ترکیه به سوریه نیرو بفرستد، یا ترکیه را تحرم اقتصادی و اقتصادی کند و یا اینکه برای بین ترکیه و شبه نظامیان کرد سوری که آنکارا آن ها را تروریست می داند، میانجی گری کند.

آمریکا روز سه شنبه دو وزارت خانه ترکیه (دفاع و انرژی)، را به همراه وزیر دفاع، وزیر انرژی و وزیر کشور تحریم کرد.

23311

منبع: خبرآنلاین

به "اردوغان برخلاف ادعای دیروز، با مایک پنس دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان برخلاف ادعای دیروز، با مایک پنس دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید