خبرنگاران تکذیب شد: 2 نوع ویروس کرونا وجود ندارد

به گزارش وبلاگ مطالعه، تهران-خبرنگاران-بیش از یک ماه است که ایران با بحران ویروس کرونا روبرو است اطلاع رسانی در این حوزه بدون شک مهم و اثرگذار خواهد بود اما مردم و به ویژه مسئولان نباید با دامن زدن به شایعات در جامعه موج نگرانی ایجاد شده را چند برابر نمایند.یکی از شایعاتی که در فضای مجازی پخش شد صحبت یکی از نمایندگان مجلس در خصوص وجود 2نوع ویروس کرونا در ایران بود که تکذیب شد.

خبرنگاران تکذیب شد: 2 نوع ویروس کرونا وجود ندارد

با شیوع ویروس کرونا و استرس ناشی از آن در میان آحاد جامعه افراد نباید خارج از حیطه تخصصی خود اظهار نظر نمایند زیرا باعث سردرگمی و انتشار مطالب غلط در میان آحاد جامعه می گردد و ممکن است این شایعات به تدریج برای جامعه به یک حقیقت علمی تبدیل شوند و آن موقع دیگر نمی توان آنها را کنترل کرد و ممکن است انتشار غلط آن در میان مردم جامعه باعث حساسیت زدایی نسبت به مراقبت های بهداشتی و ترس و وحشت آنها گردد.

متن شایعه

یکی از نمایندگان گفته بود که طبق شرح وزیر بهداشت بخشی از ویروس کرونا شناسایی شده در گیلان متفاوت از ووهان چین است که حتی به پرستار 25 ساله هم رحم نکرد به عبارت دقیق تر معین نیست که منشا ویروس دوم از کجاست؟ او احتمال داد ویروس با منشا نامعلوم از نوع بیو تروریسم آمریکا باشد.

پاسخ به شایعه

رسانه ها به نقل از کیانوش دنیا پور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت آوردند: وزیر بهداشت در جلسه امروز خود با نمایندگان مجلس، مطلبی در خصوص تفاوت ویروس کرونا در ایران و ووهان چین، عنوان نکرده و مطالبی که به نقل از وزیر بهداشت مطرح شده، کاملا کذب است... در نقل مطلب رعایت امانت نشده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تکذیب شد: 2 نوع ویروس کرونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تکذیب شد: 2 نوع ویروس کرونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید