آمار و اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 11 میلیون و 654 هزار رسید

به گزارش وبلاگ مطالعه، تعداد مبتلایان و کشته شدگان بر اثر ویروس کرونا در تعدادی از کشورهای همچنان رو به افزایش است.

آمار و اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 11 میلیون و 654 هزار رسید

به گزارش وبلاگ مطالعه، تا کنون 1,653,877 تن مبتلا و 538,534 تن بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

ایالات متحده آمریکا

بحران کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و این کشور همچنان با اختلاف زیاد همچنین صدرنشین است. نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان اینکه وعده های ترامپ در خصوص کرونا به ثمر ننشست نوشت: تنها دو هفته پیش معاون رئیس جمهور آمریکا مطلبی در وال استریت ژورنال تحت عنوان موج دوم کروناویروس وجود ندارد منتشر کرد تا باعث اطمینان بخشی به ملت آمریکا شود. اما آنچه که به جایش ارائه داد، هذیان ها و اوهامی بود که در هر گام از پاسخ دولت ترامپ به بحران شیوع کووید 19 دیده شد که یک فاجعه سیاسی تاریخی را به وجود آورد.تنها دو هفته پیش معاون رئیس جمهور آمریکا مطلبی در وال استریت ژورنال تحت عنوان موج دوم کروناویروس وجود ندارد منتشر کرد تا باعث اطمینان بخشی به ملت آمریکا شود. اما آنچه که به جایش ارائه داد، هذیان ها و اوهامی بود که در هر گام از پاسخ دولت ترامپ به بحران شیوع کووید 19 دیده شد که یک فاجعه سیاسی تاریخی را به وجود آورد.

در ادامه این گزارش آمده است: در واقعیت احتمالا هیچ یک از چیزهایی که ترامپ و معاونش گفته اند اتفاق نمی افتند. ابتلا و بستری سازی هر چه بیشتر بالا می رود و میلیونها آمریکایی درعرض چند هفته شریان های مالی مهم زندگی خود را از دست خواهند داد.چهار ماه آینده قرار است بسیار بسیار زشت باشد.

ترامپ که در مراسم روز استقلال خبر از تولید واکسن کرونا داده بود حالا ادعایش توسط یک مقام آمریکایی به چالش کشیده شده است. استیون هان، رییس سازمان غذا و دارو در آمریکا از تایید سخنان دونالد ترامپ درباره تولید واکسن بیماری کووید-19 در آینده نزدیک خودداری کرده است. هان که عضو کارگروه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در کاخ سفید است، یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای بی سی، با خودداری از تعیین تاریخ تولید واکسن کووید-19، از سرعت دریافت تحقیقات برای کشف و تولید واکسن ویروس کرونا خبر داد. او گفت: نمی توانم درباره زمان تولید واکسن پیش بینی کنم.

در خبری دیگر یک گروه نظارتی آمریکا گفت چهل نفر از اطرافیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، بیش از 10 میلیارد دلار از بودجه دولت فدرال برای کمک به آسیب دیدگان بحران کرونا را به جیب زده اند. به گزارش لس آنجلس تایمز، پنج تن از این افراد، مقام های پیشین دولت ترامپ هستند که فعالیت هایشان به صورت بالقوه حتی با سیاست اخلاقی اعلام شده شخص ترامپ نیز منافات و تناقض دارد.این مقام های پیشین در جمع مقام های اجرایی دولت ترامپ، عضو ستاد مبارزات انتخاباتی یا عضو کمیته گردآوری کمک مالی و عضو کمیته انتقال قدرت ریاست جمهوری بوده اند. برخی نیز گردآورندگان فعال بودجه برای ستادهای مبارزات انتخاباتی مجدد وی بوده اند.یکی از این مقام ها برایان بالارد عضو کمیته انتقال قدرت ریاست جمهوری و رئیس بخش مالی کمیته ملی جمهوری خواه بوده که بیش از یک میلیون دلار برای کمیته های گردآوری کمک مالی ترامپ، کمک مالی جذب کرده است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت 22,863 مورد تازه به 3,005,791 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز115 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 132,684 تن برسد.

برزیل

هزاران تن از هواداران و مخالفان بولسونارو، علی رغم خطر ابتلا به ویروس، روز یکشنبه به خیابان آمدند و تظاهرات کردند. در برازیلیا پلیس مجبور شد هنگام راهپیمایی های گروه های رقیب در بیرون ساختمان های کنگره و دیوان عالی آن ها را از هم دور جدا کند. گردهمایی های بزرگ دیگری هم در سائو پائولو و ریو دو ژانیرو رخ داد.مخالفان آقای بولسونارو خواستار آن هستند که در گرماگرم بحران سیاسی روبه افزایش علیه او اعلام جرم شود.

رئیس جمهور برزیل در هنگام آغاز بحران با اشاره به بیماری کووید19 گفت این فقط یک سرماخوردگی ساده است. در همان موقعی که شمار مبتلایان و مرگ ومیرها رو به افزایش بود ژائیر بولسونارو باز هم جنجال به پا کرد. در ماه آوریل وقتی از او درباره شمار [مرگ ومیرها] سؤال شد به طعنه گفت: من قبرکن نیستم‘‘. یک هفته بعد انتقادها از او همچنان ادامه داشت. او این طور پاسخ گفت: من نمی توان معجزه کنم‘‘.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت8,766 مورد تازه به 1,613,351 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 220 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم65,120 تن برسد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، دوشنبه گزارش داد که تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا طی یک روز گذشته در این کشور 6 هزار و 611 مورد بود تا تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 687 هزار و 862 افزایش یابد.

بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر بیش از یک هفته است که رشد روزانه این شاخص از 1 درصد تجاوز نمی کند.علاوه بر این، برای یازدهمین روز متوالی است که تعداد موارد جدید عفونت زیر 7 هزار نفر بوده است. در این بین مسکو شاهد کمترین میزان رشد بوده که 3% بوده است.

این ستاد افزود، ابتلای جدید طی 24 ساعت گذشته، 685 مورد در شهر مسکو، 292 مورد در منطقه مسکو ، 289 مورد در جمهوری خودمختار خانتی-مانسیسک، 280 در سن پترزبورگ، 270 در منطقه سه وردلوفسک مشاهده شده است. ضمن اینکه در مجموع 223 هزار و 237 نفر در سراسر فدراسیون روسیه همچنان بیمار بوده و تحت درمان هستند.

تعداد بیماران مبتلا به کرونا که طی روز گذشته بهبود یافتند نیز 9 هزار و 357 نفر افزایش یافت و در کل به 454 هزار و 329 نفر رسیده است.

به طور خاص ، طی یک روز 632 نفر در مسکو، 406 نفر در منطقه مسکو، 180 نفر در سن پترزبورگ، 152 نفر در منطقه نیژنی نوگوراد و 150 نفر در منطقه خودمختار خانتی-مانسیسک از بیمارستان مرخص شدند.

هند

بر اساس داده های وزارت بهداشت هند، این کشور در حال حاضر از روسیه سبقت گرفته و در رتبه سوم کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. هند به رغم اجرای یکی از گسترده ترین قرنطینه های جهان در انتها ماه مارس و زمانی که کمتر از 1000 مبتلا به کرونا در این کشور وجود داشت، در توقف فرایند مبتلایان جدید ناکام مانده است. نارندرا مودی، نخست وزیر هند مجبور به رفع محدودیت ها در ماه ژوئن شد تا اقتصاد کشور را که در بیش از چهار دهه برای نخستین بار تحت فشاری این چنینی قرار گرفته بود، نجات دهد.

با ادامه فرایند تغییر کانون شیوع جهانی کرونا، هند به یکی از کشورهایی که به شدت درگیر شیوع کرونا شده، تبدیل شده است. شیوع این بیماری در چین آغاز شد، به اروپا گسترش یافت و در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه ای مانند برزیل و هند که سیستم مراقبت های بهداشتی ضعیف تری دارند، در حال گسترش است. از اواخر ماه مارس، ایالات متحده آمریکا بیشترین موارد ابتلا را در سطح جهان داشته و هنوز هم با سرعت به شمار مبتلایان جدید روزانه این کشور اضافه می شود. این بیماری همه گیر، هند، کشوری 1.3 میلیارد نفری را که زیرساخت های مراقبت های بهداشتی آن با کمبود پرسنل و بودجه روبرو است، تحت فشار زیادی قرار داده است. هند حتی پیش از شیوع کروناویروس، از بین 195 کشور جهان در دسترسی به مراقبت جهانی و کیفیت آن امتیاز 154 را به خود اختصاص داده بود.

پس از شیوع شدید کرونا در دهلی نو، پایتخت هند و بمبئی، مرکز مالی مهم این کشور، کروناویروس اکنون مناطق شمالی کشور را به شدت درگیر کرده است. میلیون ها کارگر مهاجر که مشاغل روزمزد مستقر در شهر خود را از دست داده اند، اکنون به روستاهایشان بازگشته اند. این امر مسیرهای جدید انتقال ویروس را به مناطق روستایی را ایجاد کرده است که تجهیزات پزشکی حتی در آن ها ضعیف تر است.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت21,565 مورد تازه به 719,401 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 473تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 20,173 تن برسد.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک با انتشار اطلاعیه ای گفت که شمار قربانیان ویروس کرونای جدید کووید-19 در این کشور با مرگ 273 بیمار طی 24 ساعت گذشته به 30 هزار و 639 نفر رسیده است.براساس این اطلاعیه، شمار مبتلایان نیز در 24 ساعت گذشته با شناسایی 4 هزار و 683 مورد جدید به 256 هزار و 848 تن رسیده است.

همچنین تا به امروز 155 هزار و 604 نفر از بیماران کرونایی در این کشور بهبود یافته اند.اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک روز 28 فوریه مشاهده و اولین فوتی بر اثر این بیماری نیز در 19 مارس گزارش شد.

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر همین اساس طی ساعات گذشته 4 هزار و 207 نفر دیگر در عربستان به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به 213 هزار و 716 نفر افزایش پیدا کرد.مقامات سعودی همچنین از مرگ 52 نفر دیگر بر اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته هم خبر دادند که به این ترتیب شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان به به 1968 نفر رسید.وزارت بهداشت سعودی همچنین از نجات 4 هزار و 398 نفر از چنگال کرونا طی ساعات گذشته هم خبر دادند.وزارت بهداشت عربستان به وخامت حال 2 هزار و 254 کرونایی در این کشور هم اشاره کرد.

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز 16 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 613 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 468 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 243 هزار و 51 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 160 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 11 هزار و 731 نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون 204 هزار و 83 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند البته 3201 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و 820 هزار و سه آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری یادآور شد: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:آمریکا بار دیگر رکورد زد/استفاده از ماسک در ایران اجباری شد

بیشتر بخوانید: آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 10میلیون و 330هزار رسید

بیشتر بخوانید: جهش و رکورد تازه آمریکا در تعداد مبتلایان/ ادعای عجیب ترامپ برزیل

بیشتر بخوانید: تعداد فوتی ها در آمریکا به 128,244تن رسید/ انگلیس در صدر اروپا و در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است

بیشتر بخوانید:ادعای شرکت هندی درباره درمان کرونا/مسافران سه ایالت آمریکا قرنطینه می شوند

بیشتر بخوانید:تگزاس کانون بحران شد/کاهش میزان بستری در ایران

بیشتر بخوانید:هند یک دارو را برای درمان تایید کرد/کرونا بار دیگر تیتر اول رسانه های آمریکا شد

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آمار و اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 11 میلیون و 654 هزار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار و اخبار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 11 میلیون و 654 هزار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید