آصفری: آمریکا به دنبال احیای داعش و جریان های تکفیری در منطقه است

به گزارش وبلاگ مطالعه، یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا هیچ گاه در موضع گیری های خود پایدار نیست این بار نیز از یک سو کرد ها را به سمت خود می کشد و از سوی دیگر میدان را برای احیای مجدد داعش و تسلط گروه های تروریستی در منطقه باز می نماید.

آصفری: آمریکا به دنبال احیای داعش و جریان های تکفیری در منطقه است

محمدحسن آصفری، کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی وبلاگ مطالعه، در مورد اعلام حمایت آمریکا در حمله به ترکیه گفت: اساسا آمریکایی ها همواره پیرو سیاست یک بام و دو هوا بوده اند، حمله ترکیه به کرد های سوری با چراغ سبز آمریکایی ها شروع شد، اما در شرایط فعلی جنگ عنوان می نمایند حاضر به حمله به ترکیه هستند.

وی اضافه نمود: اساسا آمریکایی ها اول موضوعی را مطرح می نمایند و در مرحله بعد که موضوع با اعتراضات دنیای و بین المللی روبرو شد، موضع خود را تغییر می دهند.

آصفری با تاکید بر اینکه آمریکایی ها در اصل مخالف حمله ترک ها به سوریه نیستند چرا که امروز احتیاج به ناآرامی در منطقه و رشد مجدد جریان های تکفیری و سلفی دارند، یادآور شد: اصولا سیاست آمریکا در ایجاد ناآرامی در منطقه از یکسو به منظور پر رونق کردن بازار تسلیحات تولیدی شان است و از سوی دیگر به دنبال آن است که افکار عمومی دنیا را از موضوع استیضاح ترامپ منحرف کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: آمریکایی ها علی رغم اینکه ترامپ موافق حمله ترک ها به سوریه است به دنبال احیای مجدد جریان داعش هستند، اما به جهت اینکه با مخالفت افکار عمومی و ملت ها روبرو نباشند این طور وانمود می نمایند که مخالف حمله ترکیه به کرد ها هستند و حتی اعلام آمادگی در مورد حمله به ترک ها می نمایند.

وی با اشاره به سیاست چماق و هویج آمریکایی ها اضافه نمود: ایالات متحده از یک طرف و در پنهان نقش پلیس بد را بازی می نماید، اما در انظار عمومی نقش پلیس خوب را هم از خود به نمایش میگذارد و خود را خواستار صلح و ثبات در دنیا نشان می دهد، اما همواره شرایط مطابق آنچه در اذهان آن ها است، نمی گذرد و گاهی معکوس آنچه به دنبال آن هستند به نمایش درمی آید.

آصفری در سرانجام گفت: آمریکا هیچ گاه در موضع گیری های خود پایدار نیست و همواره منافع او حکم می نماید که دو طیف موجود را در دست داشته باشد از یک سو کرد ها را به سمت خود بکشد و از سوی دیگر میدان را برای احیای مجدد داعش و تسلط گروه های تروریستی در منطقه باز نموده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آصفری: آمریکا به دنبال احیای داعش و جریان های تکفیری در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: آمریکا به دنبال احیای داعش و جریان های تکفیری در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید